اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار شد

مانور حوادث ترافیکی و امداد و نجات در اردبیل

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی مانور حوادث ترافیکی و امداد و نجات در اردبیل برگزار شد.

مانور حوادث ترافیکی و امداد و نجات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مانور که عصر امروز و در محوطه دانشگاه اردبیل برگزار شد، صحنه‌ای از تصادف چندین خودروی سنگین و سبک از جمله دو مینی‌بوس و نیسان بر اثر سرعت غیرمجاز بازسازی شد که به دنبال واژگونی فرضی و ساختگی نیروهای امدادگر در محل حادثه حاضر شده و مصدومان و کشته‌شدگان احتمالی را به بیمارستان صحرایی واقع در منطقه انتقال دادند.

در این مانور 20 مصدوم اعزامی به مراکز درمانی با کدهای مشخص مورد مداوا قرار گرفته که از بین آنها دو نفر به علت شدت جراحات کشته شده و مابقی نیز به سرعت تحت معالجه و درمان قرار گرفته و شکستگی آنها نیز مورد بازبینی پزشکان و امدادرسانان حادثه قرار گرفت.

در این مانور نیروهای پلیس، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال‌احمر و همچنین اورژانس حاضر شده و توانمندی‌های خودشان را به معنای واقعی به نمایش گذاشتند.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در حاشیه این مانور از آمادگی کامل نیروهای امدادرسان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بیمارستانی در زمان وقوع حوادث خبر داد و گفت: سرعت امدادرسانی و زمان رسیدن نیروهای اورژانس به سر صحنه حادثه 10 تا 15 دقیقه است که در جاده‌ها این سرعت انتقال بسیار مطلوب و مناسب به نظر می‌رسد.

فرهاد پورفرضی افزود: ما آمادگی داریم تا در صورت نیاز بیمارستان‌های صحرایی را برپا کرده و مصدومان احتمالی را به این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال دهیم.

در شهرستان نمین نیز به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور زلزله و ایمنی در ساختمان شهرداری نمین برگزار شد.

در این مانور که با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و شهرداری این شهر برگزار شد، کارکنان شهرداری نمین به محض وقوع زلزله فرضی پناه‌گیری کرده و در نقاط امن مستقر شدند.

در این مانور که با هدف شناسایی نقاط امن و ناامن برگزار شد کارکنان و کادر شهرداری با نحوه پناه‌گیری اصولی و صحیح در هنگام وقوع زلزله آشنا شدند.

این مانور همه ساله در یکی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و آموزش‌های لازم به کارکنان ارایه می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول