اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال ‌احمر سمیرم خبر داد

فعالیت 3 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان سمیرم

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال ‌احمر سمیرم گفت: با توجه به پراکندگی شهرستان و صعب‌العبور بودن برخی مناطق شهرستان سمیرم سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

فعالیت 3 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان سمیرم

محمدعلی تاج‌دره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: شهرستان سمیرم یکی از شهرستان‌های کوهستانی، صعب‌العبور، حادثه‌خیز و عشایرنشین استان اصفهان است که به علت پراکندگی جغرافیایی و آب و هوای خاص، احتمال وقوع حوادث در این منطقه زیاد است.

وی از استقرار سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان سمیرم بیشترین پایگاه امداد جاده‌ای بین شهری را در استان اصفهان دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم اضافه کرد: پایگاه کوهستانی بیده علاوه بر پوشش حوادث جاده‌ای منطقه، حوادث کوهستانی آن منطقه را نیز پوشش می‌دهد و پایگاه‌های امداد جاده‌ای پشته (محور سمیرم ـ یاسوج) و دولت قرین (محور سمیرم ـ شهرضا) پایگاه‌های دیگر امداد جاده‌ای شهرستان هستند.

وی با اشاره به برخی از حوادث شاخص شهرستان در شش ماهه اخیر امسال از غرق‌شدن یک شهروند سمیرمی در سد قره‌قاچ سمیرم خبر داد و گفت: غواصان هلال احمر پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله به منظور امداد، نجات و جستجو به محل اعزام شدند اما متأسفانه با وجود تلاش‌ نیروهای امدادی این فرد در آب غرق شد و تحویل نیروهای انتظامی و قضایی داده شد.

تاج‌دره همچنین از نجات دو خواهر عشایری از حمله خرس خبر داد و افزود: در گردنه بیژن پادنا خرسی به دو خواهر عشایری حمله و آنها را از ناحیه دست و صورت زخمی کرد که تیم امداد و نجات هلال احمر بعد از اعزام به منطقه مصدومان را به پایگاه امداد هلال احمر انتقال دادند.

وی اضافه کرد: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و 500 متری از سطح دریا در کوه دنا و بین‌شهر سی‌سخت و منطقه پادنا قرار دارد که یکی از زیستگاه‌های مهم خرس قهوه‌ای در ایران است.

سرپرست جمعیت هلال ‌احمر سمیرم در ادامه از اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان امسال به ارزش 72 میلیون ریال در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با کمک و مساعدت‌های خیران محترم و داوطلبان جمعیت هلال احمر در ماه رمضان اجرا شد که امسال هم‌زمان با آغاز شب‌های احیاء و قدر، تعداد 330 سبد غذایی بسته‌بندی شده به خانوارهای نیازمند تحویل داده شد.

وی افزود: هر سبد غذایی شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا و حبوبات بوده است.

تاج‌دره اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف جمعیت هلال احمر بشردوستی است و در اسلام و قرآن نیز تاکید شده جمعیت هلال احمر شهرستان هر ساله طرح همای رحمت را با تأسی از سیره مولایمان حضرت علی(ع) و با هدف ترویج سیره علوی و کمک‌رسانی و حمایت از خانوارهای نیازمند همراه با حفظ کرامت انسانی نیازمندان اجرا می‌کند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با چهار بخش، چهار شهر و 102 روستا در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول