اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

ارائه خدمات امداد و نجات به کشورهای همسایه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات گفت: از نظر توانمندی و نیروی انسانی متخصص این سازمان به جایی رسیده که به کشورهای همسایه نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

ارائه خدمات امداد و نجات به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمود مظفر پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ارزیابی و مدریت بحران ناشی از مخاطرات دریایی که در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های فعلی این سازمان در ابعاد نیروی انسانی متخصص و امکانات عملیاتی، با پشت سر گذاشتن بحران‌های سنگین و مستمر امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که در بسیاری از موارد برای امداد و مدیریت بحران ناشی از حوادث غیر مترقبه به سایر کشورهای منطقه نیز خدمات ارائه می‌دهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان حادثه خیز و جوان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهر بندری چابهار می‌طلبد تا ارگان‌های متولی بیش از پیش در افزایش توان و آمادگی خود در راستای مدیریت بحران حوادث غیر مترقبه گام بردارند تا در مواجه با حوادث در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را برای مدیریت بحران داشته باشند.

فرماندار شهرستان کنارک که به نمایندگی از فرمانداران استان در این کارگاه یک روزه شرکت داشت با ابراز ناخرسندی از وضعیت امکانات ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های استان از مسئولان خواست تا در این راستا به صورت جدی و به دور از وعده‌هایی که زمانی برای محقق شدن آنها مشخص نیست به این استان و به ویژه شهرستان‌های کنارک و چابهار توجه داشته باشند.

سید حسن سجادی که حضور مسئولان ارشد امدادی کشور را در این کارگاه به منزله توجه آنها به مقوله مهم مدیریت ستاد بحران ارزیابی کرد و گفت: در حوادث سنگین توفان گونو و سایر این حوادث، این استان واقعا با دست خالی و تنها با توکل بر خدا و مسئولیت پذیری دستگاه‌های متولی توانست از آن بحران‌های غیر قابل تصور با کمترین میزان تلفات در ابعاد انسانی و مالی عبور کند.

به گفته وی در حال حاضر اگر همانند حوادث گذشته در استان و به ویژه در شهرهای جنوبی اتفاق افتد به صراحت اعلام می‌کنم خسارات زیادی را باید شاهـد باشیم کـه عـمده این خـسارات بـه دلیل کمـبود امکانات امـدادی لازم خواهد بود و مسئولان از

بی‌تفاوتی فعلی دست بردارند تا در مدیریت بحران حوادث غیر مترقبه همانند گذشته سربلند باشیم.

فرماندار کنارک خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن شهرهای دریایی چابهار و کنارک باید در راستای سیاست پیشگیری، امکانات امدادی را به این شهرها تزریق کنیم تا در بحران، دچار کمبود امکانات امدادی نشویم.

در ادامه نیز اجرای مانور امداد هوایی توسط یک بالگرد سازمان امداد و نجات کشور در ساحل دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با حضور عوامل امدادی برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول