اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

تشکیل تعاونی‌های صنوبرکاری در استان‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت تشکیل تعاونی‌های صنوبرکاری در استان‌ها تاکید کرد.

تشکیل تعاونی‌های صنوبرکاری در استان‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوطالب امین‌پور ظهر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با آفات و بیماری‌های صنوبر اظهار کرد: اکوسیستم‌های طبیعی و جنگل در حال تخریب بوده و نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از منابع پایدار برای تولید چوب استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید برای تولید منابع جدید برای استفاده در صنایع مختلف اقدامات لازم انجام شود.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه توسعه زراعت چوب از فعالیت‌های مهم دفتر منابع جنگلی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح با کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه صنوبرکاری همانند قلک ذخیره‌سازی برای کشاورزان محسوب می‌شود، افزود: این فعالیت دارای جاذبه‌های متنوع است.

امین‌پور از تشکیل کمیسیون صنوبر کاری در فاو خبر داد و افزود: ایران نیز در این کمیسیون عضو است.

وی با بیان اینکه صنوبرکاری دارای کمیسیون اختصاصی است، خاطرنشان کرد: از سوی این کمیسیون اقدامات مطلوبی برای حمایت از صنوبرکاری انجام می‌شود.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به استقبال جهانی از صنوبرکاری در جهان خاطرنشان کرد: بازار چوب در حال حاضر از درآمد مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با تخریب جنگل‌ها و کاهش چوب صنوبرکاری مورد توجه قرار گرفته است، افزود: ظرفیت‌های لازم برای صنوبرکاری در کشور وجود دارد.

امین‌پور از تشکیل گروه زراعت چوب در دفتر منابع جنگلی خبر داد و گفت: این گروه به صورت تخصصی وضعیت صنوبرکاری را بررسی می‌کند.

وی بر ضرورت تشکیل تعاونی‌های صنوبرکاری تاکید کرد و یادآور شد: تشکیل تعاونی‌ها در استان‌ها نیز تقویت می‌شود.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: با تشکیل این تعاونی‌ها کشاورزان می‌توانند به عنوان شخصیت حقوقی از صنایع خود دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه بسترسازی‌های لازم برای توسعه جنگل‌کاری در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد:‌ اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

امین‌پور با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز اقدامات پوشش بیمه‌ای را انجام می‌دهد، یادآور شد: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای صنوبرکاری نیز در کشور افزایش می‌یابد.

وی بر ضرورت استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در صنوبرکاری تاکید کرد و گفت: با استفاده از این روش صنوبرکاری در کشور گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول