اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به کاهش منابع آبی

باغداران از کاشت درختان با نیاز آبی بالا بپرهیزند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی، باغداران باید از کاشت درختان با نیاز آبی بالا در مناطق کم‌آب بپرهیزند.

باغداران از کاشت درختان با نیاز آبی بالا بپرهیزند

مرتضی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان در سطح باغات باید باغداران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به خسارات سرمای دیرس بهاره در باغات، باغداران باید از کاشت درختان حساس در کف دره‌ها و اراضی پایین دست دامنه‌ها خودداری کنند.

مرادی کاشت ارقام دیرگل را به‌منظور کاهش خسارت سرمازدگی به شکوفه‌های بادام موثر دانست و گفت: کاشت ارقام دیرگل موجب می‎شود تا میزان خساراتی که سرما به درختان وارد می‌کند کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیاز آبی بالای برخی از درختان میوه در مناطق کم‌آب، گفت: با توجه به بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی، باغداران باید از کاشت درختان با نیاز آبی بالا در مناطق کم‌آب بپرهیزند.

وی ادامه داد: در مناطق کم‌آب باید در شب آبیاری انجام شود و کشاورزان با ایجاد فاصله زمانی بین نوبت‌های آبیاری در زمان بحران کمبود آب، درختان خود را نسبت به کم‌آبی مقاوم کنند.

مرادی با بیان اینکه باغداران برای جذب و نگهداری آب و صرفه‎جویی در آب از کودهای آلی استفاده کنند، گفت: برای استفاده از کودهای آلی در مناطق کم‌آب باید از کودهای ازته کمتر و از کودهای پتاسه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف موثر و خردمندانه کود شامل تصمیم‌گیری‎های درست در مورد انتخاب عناصر غذایی، تعیین میزان هر یک از عناصر غذایی مورد نیاز، نوع کود، روش کوددهی و نهایتا زمان مصرف کود است.

مرادی تصریح کرد: عملیات کوددهی شامل بسیاری از جزئیات پیچیده در مورد خاک‌ها، کودها، ارقام، پایه‌ها، سن درخت و نیز مدیریت باغداری است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول