اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی گرمسار مطرح کرد

نگرانی‏ شهروندان گرمساری از قطع درختچه‏های بیابانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، نگرانی‏ شهروندان گرمساری از قطع درختچه‏های بیابانی در این شهرستان را به‏حق و طبیعی توصیف کرد.

نگرانی‏ شهروندان گرمساری از قطع درختچه‏های بیابانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بهرام میرآخورلی امروز در خصوص نگرانی‏های شهروندان گرمساری از قطع درختچه‏ها در مناطق بیابانی منطقه و مسائل پیرامون آن گفت: علت قطع درختچه‏های جنگلی در مناطقی از این شهرستان، مشکلاتی هم‌چون وجود آفات و خشک شدن است.

وی افزود: این عوامل از تنگناهای موجود در زمینه منابع جنگلی است و همه باید توجه داشته باشند که بهره‏برداری اصولی از جنگل می‏تواند نه تنها معضلات یاد شده را منتفی سازد، بلکه سهم عمده‏ای در زمینه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار ادامه داد: 36 هزار هکتار از اراضی گرمسار بیابانی و کویری است.

وی قطع درختان خشک شده، کاشت نهال جدید و هرس سرشاخه‏های خشک شده را از اقداماتی دانست که در جهت مبارزه با بیابان‏زایی انجام می‏شود.

به گزارش فارس، منابع طبیعی و درختان عوامل مهمی هستند که نقش بسزایی در رشد و توسعه یک کشور داشته و به عنوان بستر توسعه پایدار محسوب می‏شوند.

امروز اهمیت منابع طبیعی و کاربرد آن در جنبه‏های مختلف زندگی افراد و جوامع، آشکار و نمایان بوده و با توجه و تکیه به این منابع است که جوامع بشری به نسبت‏های متفاوت راه رشد و توسعه را پیموده‏اند.

جنگل‏ها یکی از انواع منابع طبیعی به عنوان حیاتی‏ترین بستر توسعه پایدار محیط زیست و پدیده‏های اکولوژیک و در حقیقت زیربنایی برای توسعه کشور به شمار می‏روند.

انتهای پیام/ع30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول