اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کشت و صنعت مغان:

19 هزار تن محصولات سردرختی در مغان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بیش از 19 هزار تن محصولات متنوع باغی و سردرختی در کشت و صنعت مغان تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

19 هزار تن محصولات سردرختی در مغان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صمد مغانی بعد از ظهر امروز در جریان بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات باغی در پارس‌آباد اظهار داشت: البته این شرکت در حوزه باغبانی با 70 درصد ظرفیت تولید محصول می‌کند به طوری که 11 نوع میوه در 136 رقم شامل هلو، شلیل، آلو، آلبالو، گیلاس، زردآلو، گوجه سبز، بادام درختی، سیب، زیتون و فندق را روانه بازار مصرف می‌کند.

وی با یادآوری این‌که سیستم آبیاری در کل دو هزار و 600 هکتار باغات این شرکت قطره‌ای است، تصریح کرد: کارخانه تولید آب میوه شامل سه خط تولید است که کنسانتره سیب با ظرفیت سه تن در ساعت، تولید پالپ میوه با ظرفیت 5.2 تن در ساعت، خط بسته‌بندی آب میوه در پاکت‌های 200 گرمی و دوی پک به ظرفیت اسمی 9 هزار و 300 پاکت در ساعت از جمله این تولیدات می‌باشد.

مغانی به سردخانه آمونیاکی به ظرفیت 5 هزار تن برای نگهداری میوه و سایر محصولات شرکت اشاره کرد و افزود: توسعه و افزایش سطح باغات میوه به همراه تولید محصولات با ارقام متنوع در سطح 200 هکتار از جمله اقدامات شاخصی است که موفق به آن شدیم.

این مسئول همچنین توسعه نهالستان در حدود 30 هکتار و افزایش تولید نهال در خزانه و نهالستان باغات این شرکت را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در بخش باغبانی اقدامات مفیدی را در اصلاح روش بسته‌بندی و واگذاری کارخانه پرسس میوه به صورت اجاره‌ای کردیم.

وی در ادامه سخنان خود به دیگر قابلیت این شرکت در حوزه زراعت اشاره کرد و ادامه داد: با احتساب کشت دوم بالغ بر 22 هزار و 400 هکتار اراضی این شرکت زیر کشت محصولاتی چون گندم، جو، ذرت، چغندر قند، کلزا و پنبه رفته که بالغ بر 220 هزار تن محصول تولید و عمل‌آوری می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان توانمندی این شرکت را در صنایع وابسته نیز یادآور شد و اضافه کرد: کارخانه قند، لبنیات، خوراک دام، پرسس بذر و کود گرانوله از دیگر توانمندی‌هایی است که انتظار می‌رود با همراهی بخش خصوصی بتوانیم آنها را احیا و به معنای واقعی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش فارس،‌ در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد نیز در سخنانی گفت: امسال 135 هزار تن گندم و جو در اراضی مستعد پارس‌آباد برداشت می‌شود.

حسن روحی افزود: برداشت غلات از کشتزارهای این منطقه شروع شده به طوری که امسال بالغ بر 29 هزار هکتار محصول گندم و پنج هزار و 200 هکتار محصول جو در اراضی یاد شده اعم از دولتی و خصوصی کشت شده است.

وی با اعلام این‌که کشت و تولید غلات در پارس‌آباد سابقه زیادی دارد، تصریح کرد: به علت کاشت انواع محصولات زراعی در سال‌جاری سطح زیر کشت گندم و جو در این منطقه نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته ولی همچنان پارس‌آباد با تولید 30 نوع محصول کشاورزی که اغلب استراتژیک و اساسی است قطب کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول