اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 179

ابراهیمیان: حمایت از نمایش‌های بومی و مذهبی در حد حرف نباشد

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر خیابانی «بیگانگان در شهر» گفت: حمایت از نمایش‌های بومی و مذهبی در حد حرف نباشد.

ابراهیمیان: حمایت از نمایش‌های بومی و مذهبی در حد حرف نباشد

فؤاد ابراهیمیان در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با اشاره به تئاتر «بیگانگان در شهر»، با بیان اینکه این نمایش بیشتر جنبه آموزشی و تربیتی دارد، اظهار کرد: این تئاتر کودکان و نوجوانان را به حفظ محیط زیست، پاکیزگی و نظافت شهر تشویق و ترغیب می‌کند.

وی با بیان اینکه این نمایش در مورد دو موجود فضایی است، افزود: این دو موجود با آمدن خود بر روی زمین درصدد هستند محیط زندگی انسان‌ها را آلوده کنند و با تولید زباله و میکروب زمین را تصرف کرده و خود را بر روی زمین مسلط کنند.

کارگردان تئاتر خیابانی «بیگانگان در شهر» با بیان اینکه این نمایش پیش از این نیز در مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل(ع) و کانون اصلاح و تربیت همدان و برخی مناطق پایین شهر نیز اجرا شده است، گفت: تلاش گروه بر این بود که این نمایش در نقاط مختلف شهر و به ویژه نقاطی که امکانات دیدن تئاتر وجود ندارد به نمایش گذاشته شود تا تمام کودکان همدانی بتوانند از آموزه‌های این نمایش بهره‌مند شوند.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه تئاتر استان همدان وجود دارد این است که همواره به سرپرستان گروه‌های تئاتر گفته می‌شود که در صورتی که کار بومی و محلی و مذهبی ارائه دهند، از آنها حمایت می‌شود در صورتی که در عمل به هیچ عنوان اینگونه نیست و در انتخاب آرای داوران بیشتر کارهای ضد فرهنگی به چشم می‌خورد.

ابراهیمیان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات تئاتر استان همدان نبود همدلی و همفکری بین هنرمندان گروه‌های نمایشی است و بر این اساس پراکنده شده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه جشنواره بین‌المللی تئاتر نیز اگر چه ما اعتقاد داریم باید برای میهمانان احترام خاصی قائل شد اما انتظار بر این است که برای گروه‌های نمایشی استان نیز از امتیاز میزبانی استفاده شود و اینگونه نباشد که بدترین داوری‌ها در قبال گروه‌های نمایش استان باشد.

کارگردان تئاتر خیابانی«بیگانگان در شهر» بر لزوم حمایت مادی مسئولان از گروه‌های نمایش استان تأکید کرد و با بیان اینکه دو سفینه ساده‌ای که در این نمایش استفاده شده بیش از 400 هزار تومان هزینه در برداشته است، تصریح کرد: تا زمانی که هنرمند دغدغه مالی داشته باشد نمی‌توان کار با کیفیت و فاخر تولید کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول