اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان:

تلفات رانندگی درون‌شهری کردستان 45 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون‌شهری در شش ماهه نخست امسال 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کاهش یافت.

تلفات رانندگی درون‌شهری کردستان 45 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی سال گذشته 47 نفر بر اثر تصادفات درون شهرهای استان جان خود را از دست داده که این میزان در 6 ماهه نخست امسال به 26 نفر رسیده است.

وی افزود: استان کردستان در 6 ماهه نخست امسال از لحاظ کاهش تصادفات رانندگی درون‌شهری رتبه نخست را کسب کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اضافه کرد: در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که 15 مهرماه جاری در تهران برگزار شد، راهنمایی و رانندگی استان کردستان در زمینه کارهای فرهنگ ترافیک به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.

قادرزاده خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که استان کردستان در سال‌های آینده در تمامی ابعاد ترافیکی در همایش‌های ملی به عنوان نمونه و برتر کشوری مطرح شود.

وی با بیان اینکه بحث ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه رسالتی همگانی است، تصریح کرد: مشارکت مردمی و نقش رسانه‌های جمعی در بحث فرهنگ‌ ترافیک در جامعه بسیار مهم و کلیدی است.

وی اضافه کرد: در این همایش از 25 نفر از اقشار مختلف مردم که مشارکت زیادی در ارتقا فرهنگ ترافیکی داشتند تجلیل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان کردستان در ارزیابی میدانی از لحاظ پرداختن به مسائل ترافیکی و وضعیت ترافیکی جایگاه خوبی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان به استقرار دوربین‌های ثبت تخلفات در 10 نقطه شهر سنندج اشاره کرد و افزود: طرح‌های ساماندهی معابر، یک طرفه کردن معابر شهر سنندج و محدودیت‌ها برای برخی از وسایل نقلیه در آینده نزدیک در شورای ترافیک استان مطرح و به تصویب خواهد رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه تعامل و همکاری رسانه‌ها، نقش مهمی در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی دارد، افزود:‌ تقویت فرهنگ رانندگی در بین مردم و ایجاد فرهنگ حق تقدم و حق شهروندی، رعایت مقررات توسط خود عابران پیاده و حفظ فاصله طولی و عرضی بین خودروها در ارتقاء جایگاه و فرهنگ رانندگی در بین مردم تاثیرات مهم و ارزنده‌ای به جا می‌گذارد.

استان کردستان در زمینه تصادفات درون‌شهری در 7 سال متوالی با فرهنگ مردم و مشارکت آنان در امر ترافیک از استان‌های مطرح و برتر کشور در زمینه کاهش تصادفات بوده است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول