اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان اعلام کرد

کاهش 40 درصدی تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: طی شش سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی در تصادفات منجر به فوت معابر درون شهری و برون‌شهری اصفهان بوده‌ایم.

کاهش 40 درصدی تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ‌حسین غلامی ظهر امروز در همایش تجلیل از شهروندان قانونمند و نمونه‌های ترافیکی اظهار کرد: نقش تأثیرگذار تعاملات موجود میان نیروی انتظامی، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان به منظور کاهش تلفات ترافیکی و افزایش نظم و انضباط عبور و مرور در خیابان‌ها و معابر شهری است.

وی افزود: استانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و آموزش و پرورش، دستگاه‌های فعال در حوزه حمل و نقل و ترافیک به شمار می‌روند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف شورای ترافیک، ایمنی و حمل و نقل در استانداری اصفهان تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، بیش از 100 مصوبه در حوزه ترافیک به تصویب رسیده که تمامی آنها نیز اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های استانداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک، و نیز شهرداری اصفهان گفت: احداث تقاطع‌های غیرهمسطح قائمیه، شهید لاوی و شهید ستاری و همچنین تکمیل حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان، چهار رخداد تأثیرگذار مجموعه شورای اسلامی و شهرداری اصفهان به منظور کاهش ترافیک و افزایش انضباط عبور و مرور بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه شهرداری اصفهان و سازمان‌های زیرمجموعه آن، در حوزه تردد عبور و مرور نقش تأثیرگذاری داشته‌اند، تصریح کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به همراه شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نیز تعاملات سازنده‌ای با نیروی انتظامی داشته‌اند. وی به تعاملات انجام شده میان پلیس و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی، فرهنگ‌سازی ترافیک را از مدارس آغاز کرده است و در آینده نزدیک شاهد آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان از سوی پلیس، هستیم.

غلامی همچنین از نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در این زمینه تقدیر کرد و ادامه داد: رسانه‌ها توانسته‌اند با پیگیری مداوم رخدادهای روزمره در حوزه حمل و نقل و ترافیک، نقش تأثیرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیک داشته‌ باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و نقش آن در کاهش تلفات و تصادفات، گفت: تنها در یک مورد پس از جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها در سطح بزرگراه‌های درون شهری، شاهد کاهش 60 درصدی تصادفات منجر به فوت در این معابر بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه آمار وقوع حوادث ترافیکی استان اصفهان از سال 84 تاکنون کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در مجموع و طی سال‌های 84 تا 90، بالغ بر 762 نفر کاهش تلفات تصادفات و سوانح ترافیکی در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در شرایطی شاهد این کاهش 40 درصدی در تصادفات منجر به فوت معابر درون شهری و برون‌شهری اصفهان طی شش سال گذشته بوده‌ایم که تعداد خودروها و وسایل نقلیه موتوری روز به روز افزایش یافته و اکنون به سطح قابل توجهی رسیده‌ایم.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول