اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان:

آموزش و فرهنگ‌‌سازی در کاهش تصادفات موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات و تخلفات موثر است.

آموزش و فرهنگ‌‌سازی در کاهش تصادفات موثر است

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: استان زنجان در زمینه اجرای طرح راهور محله از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح در استان انجام شده، افزود: طبق تفاهمنامه منعقده ما بین نیروی انتظامی و دهیاری‌ها، پلیس محله در استان شکل می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به روستاهای حاشیه راه خاطرنشان کرد: برای ایمن‌سازی حاشیه راه این روستاها دهیاری‌ها می‌توانند همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند.

این مسئول بر ضرورت نصب تابلوها و علائم هشداردهنده در محل عبور دانش‌آموزان حاشیه راه تاکید کرد و گفت:‌ برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

رشتیانی با بیان اینکه دهیاری‌ها می‌توانند با هماهنگی پلیس نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام کنند، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی حاشیه مدارس از ضروریات است.

وی با اشاره به شعار نیروی انتظامی با عنوان سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما تصریح کرد: برای جلوگیری از تصادفات، برخورد با تخلفات و کاهش کشته‌ها باید به این شعار معتقد بود.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند تصادفات را مهار کند، یادآور شد: نیروی انتظامی در این زمینه نیازمند مشارکت مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم است.

این مسئول با اشاره به وجود 7 میلیون و 600 خودرو در کشور در سال 84 خاطرنشان کرد: در همین سال 4 میلیون و 600 هزار موتورسیکلت در کشور وجود داشت.

رشتیانی با بیان اینکه در سال 84، 27 هزار و 700 نفر در کشور به دلیل تصادف کشته شدند، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده آمار کشته‌ها با وجود افزایش تعداد خودرو و موتورسیکلت کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت 15 میلیون و 400 دستگاه خودرو در کشور یادآور شد: 9 هزار و 900 دستگاه موتورسیکلت نیز در کشور وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 900 نفر گواهینامه دریافت کرده‌اند، متذکر شد: این افراد به چرخه ترافیک کشور اضافه شده‌اند.

این مسئول با اشاره به شماره‌گذاری یک میلیون و 600 دستگاه خودرو در کشور افزود: با وجود افزایش آمار خودرو در کشور آمار تصادفات به دلیل ارائه آموزش‌های لازم و پیشگیری کاهش یافته است.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی را در کاهش تصادفات و تخلفات موثر دانست و گفت: با فرهنگ‌سازی مناسب رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور مطلوب گزارش شده است.

رشتیانی بر ضرورت همکاری دهیاری‌ها در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد و اذعان داشت: دهیاری‌ها با ارائه آموزش‌های لازم و تذکرات به مردم می‌توانند همیار پلیس در این عرصه باشند.

رئیس پلیس راه استان زنجان از کاهش 20 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در استان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و متذکر شد: کاهش تلفات مدیون همکاری مردم با پلیس است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول