اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه اول سال‌جاری محقق شد

کاهش 43 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری کاشان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کاهش 43 درصدی تصادفات منجر به فوت درون‌شهری این شهرستان در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

کاهش 43 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منوچهر صفایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: تصادفات منجر به فوت برون‌شهری کاشان نیز در شش ماهه اول سال‌جاری 18 درصد کاهش داشته است.

وی تعداد تصادفات درون‌شهری منجر به فوت شش ماهه اول سال گذشته شهرستان کاشان را 39 مورد اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد تصادفات منجر به فوت با 43 درصد کاهش در شش ماهه اول سال‌جاری به 22 حادثه تصادف منجر به فوت کاهش یافته است.  

این مسئول، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی و تعامل و همکاری مردم با پلیس را از مهم‌ترین عوامل بازدارنده کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری این شهرستان اعلام کرد.

صفایی از 95 هزار و 760 مورد تماس تلفنی شهروندان کاشانی با سامانه 110 طی شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: از این تعداد تماس 28 هزار و 675 مورد منجر به حضور پلیس در صحنه شده و 38 هزار و 831 مورد تماس‌ها مشاوره‌ای و 718 مورد تماس‌ها درخواست امداد و نجات بوده است. 

به گفته وی، 28 درصد از مجموع تماس‌های تلفنی با مرکز پلیس 110 نیز تماس‌های غیرقابل پیگیری و رسیدگی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان همچنین با اشاره به اینکه سامانه 197 آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات، ارائه شکایات و پیگیری موضوعات مختلف اجتماعی است از افزایش 36 درصدی تماس‌های شهروندان در شش ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته وی 55 درصد از تماس‌های گرفته شده با سامانه 197 در ارتباط با تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی، 21 درصد شکایات مردمی، 21 درصد درخواست و بقیه نیز پیشنهاد بوده است.

وی در ادامه نسبت به پایین آمدن سن ارتکاب جرم در جامعه به خانواده‌ها هشدار داد و ابراز داشت: 91 درصد از مجرمان بین 15 تا 39 سال سن دارند.

صفایی آغاز فعالیت واحد مشاوره در کلانتری‌های شهرستان کاشان در افزایش صلح و سازش پرونده‌های قضایی نزاع و درگیری را حائز اهمیت دانست و گفت: 78 درصد از 890 پرونده تشکیل شده در کلانتری‌های نیروی انتظامی این شهرستان با همکاری واحدهای مشاوره‌ای منجر به صلح و سازش و بقیه به مراجع قضایی ارسال شده است.

هفته نیروی انتظامی امسال با شعار «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما» است از هشتم تا چهاردهم مهرماه با اجرای برنامه‌های متنوع این هفته برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول