اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

34 درصد از تصادفات داخل شهری به دلیل عدم توجه به جلو است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان عدم توجه رانندگان به جلو را از مهم‌ترین دلایل تصادف در داخل شهرهای استان زنجان اعلام کرد و گفت: این مورد به تنهایی 34 درصد از تصادفات را شامل می‌شود.

34 درصد از تصادفات داخل شهری به دلیل عدم توجه به جلو است

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان عدم رعایت حق تقدم را از دیگر دلایل بروز تصادف در خیابان‌های شهرهای استان زنجان اعلام کرد و اظهار داشت: خودروهایی که از فرعی‌ها به خیابان‌های اصلی وارد می‌شوند معمولا قانون را رعایت نمی‌کنند و موجب بروز تصادف می‌شوند که این موضوع عامل 29 درصد از تصادفات داخل شهرها است.

وی تغییر مسیر ناگهانی، انحراف به چپ را از دیگر تخلفات رانندگی مشهود در سطح شهرهای استان زنجان عنوان کرد و گفت: این موارد درصد پایین‌تری از دلایل تصادفات را تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اقدامات انجام شده توسط پلیس در مورد ارائه آموزش‌های لازم در حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس اقدام به برگزاری دوره‌های همگانی قوانین راهنمایی و رانندگی پس از تصویب قوانین جدید برای اغلب کارکنان ارگان‌ها کرده است.

وی ارائه هشدارهای لازم به ارگان‌های دیگر در مورد نقاط حادثه‌خیز را از دیگر اقدامات پیشگیرانه پلیس راهور اعلام کرد و افزود: ایمن‌سازی معابر، پل‌های زیرگذر و روگذر و خط‌کشی معابر را از دیگر هشدارها و مشکلات اعلام شده توسط پلیس برای بالابردن ضریب ایمنی رانندگی در سطح شهرهای استان زنجان بوده است.

شمس‌آذر به رفع اغلب مشکلات اعلام شده توسط پلیس از طرف شهرداری اشاره و تصریح کرد: اگر مدیران شهری در مواردی هم موفق به اصلاح مورد نظر نشدند، حداقل تابلوهای هشداردهنده در اماکن مورد نظر را نصب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات رانندگی در سطح استان زنجان متوالی بوده است، اضافه کرد: این کاهش شامل تلفات رانندگی در داخل و خارج از شهرها می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان درصد کاهش تلفات رانندگی را در داخل شهرهای استان زنجان در پنج ماه نخست سال جاری 11 درصد اعلام کرد و گفت: آمار شفاهی اعلام شده برای شهریور ماه کاهش 50 درصدی تلفات را در این ماه نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، استان زنجان جزو سه استان برتر کشور در کاهش تلفات جاده‌ای است.

شمس‌آذر به اقدامات انجام شده توسط پلیس برای کاهش تلفات اشاره کرد و افزود: کنترل‌های صورت گرفته برای استفاده از کلاه‌ایمنی توسط موتورسواران و استفاده از کمربند ایمنی از اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری از بروز تصادفات بوده است.

وی به کاهش اعمال قانون هم اشاره کرد و گفت: اعمال قانون در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت در حدود 40 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان رعایت قانون و مقررات توسط مردم را مهم‌ترین دلیل کاهش تلفات رانندگی در سطح استان زنجان اعلام کرد.

وی به افتتاح مرکز مانیتورینگ زنجان اشاره کرد و افزود: این مرکز از سه ماه پیش به صورت غیررسمی فعال شده بود ولی روز نخست هفته نیروی انتظامی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

شمس‌آذر اضافه کرد: از این به بعد 15 درصد از اعمال قانون در سطح خیابان‌های شهر زنجان از طریق مرکز مانیتورینگ انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تعداد دوربین‌های مستقر در معابر و تقاطع‌های شهر زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 12 نقطه از شهر زنجان توسط دوربین کنترل می‌شود و به زودی به این تعداد 25 نقطه اضافه می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به سنگین‌بودن جرائم راهنمایی و رانندگی اشاره و ابراز امیدواری کرد، مردم قوانین را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول