اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان عنوان کرد

افزایش 6 درصدی مصدومان تصادفات در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: استان کرمان در سال گذشته از لحاظ مصدومان تصادفات درون شهری و برون شهری نسبت به سال 89 حدود 6 در‌صد نیز رشد داشته است.

افزایش 6 درصدی مصدومان تصادفات در کرمان

حمید خالقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وضعیت پرونده‌های تصادفی در این استان اظهار داشت: استان کرمان در سال گذشته از لحاظ مصدومان تصادفات درون شهری و برون شهری با 9 هزار و 753 نفر در جایگاه‌ دوم کشور قرار گرفته و نسبت به سال 89 حدود شش در‌صد نیز رشد داشته است.

وی افزود‌: این در حالی است که تعداد مصدومان تصادفات درون شهری و برون شهری کل کشور در سال گذشته 297 هزار و 257 نفر بوده و نسبت به سال 89 پنج در صد کاهش داشته است.

خالقی عنوان کرد: پرونده‌های ایراد صدمه بدنی غیر‌ عمدی با 4 هزار و 77 پرونده حدود 143 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است و جایگاه استان کرمان در کشور 29 است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان اذعان داشت‌: در تصادفات درون شهری منجر به فوت با 214 مورد جایگاه 22 کشور را دارا هستیم.

خالقی از جایگاه 16 استان در کشور در تصادفات منجر به فوت خبر داد و تصریح کرد: در اینگونه تصادفات تعداد 819 نفر فوت کردند که این آمار نیز حدود 13 درصد کاهش را نسبت به سال 89 نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع متوفیات ناشی از تصادفات دورن شهری و برون شهری جایگاه 22 کشور را با یک هزار و 33 مورد فوت و کاهش حدود 15 درصد را نسبت به سال 89 شاهد هستیم.

خالقی ابراز داشت: با توجه به جایگاه دوم استان در کشور در رابطه با آمار مصدومان جاده‌های درون شهری و برون شهری و جایگاه 29 کشور در رابطه با پرونده‌های ایراد صدمه بدنی غیر‌ عمدی‌ این امر تعداد زیاد سرنشین وسایل نقلیه در کرمان را در تصادفات نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: گزارش از مصدومیت 27 نفر در یک فقره تصادف اتومبیل و یا 9 نفر در تصادف چند موتور‌سیکلت نیز این موضوع را تایید می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول