اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل:

اغلب تصادفات جاده‌های روستایی مربوط به واژگونی است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: درصد بسیاری از تصادفات و تلفات در جاده‌های روستایی و فرعی به دلیل واژگونی خودرو است.

اغلب تصادفات جاده‌های روستایی مربوط به واژگونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدعلی طاهری ظهر امروز در همایش راهوران محله که با حضور بهداران سراسر استان در فرمانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: دهیاران و همیاران ترافیک باید آگاهی‌های لازم را به ویژه به روستاییان در راستای کاهش تصادفات و تلفات بدهند تا ما کمتر شاهد حوادث دلخراش در این جاده‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رانندگی باید به طرز صحیح به روستاییان ارائه شود گفت: کاهش تصادفات رانندگی در سطح استان حاکی از هماهنگی همه جانبه نیروهای پلیس راه با همیاران ترافیک است، اما برآوردهای ما نشان می‌دهد درصد بالایی از تلفات در سطح جاده‌های روستایی و فرعی حالت واژگونی دارد.

این مسئول سرعت و سبقت غیرمجاز و حمل انسان با باربرهای مکانیکی را مهمترین عامل تصادفات خواند و ابراز داشت: باید این جلسات را به صورت شفاهی و چهره به چهره در روستاها تشکیل دهیم تا روستاییان ما نیز از وضعیت اسفبار تصادفات اطلاعات کافی داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل با یادآوری اینکه باید با روستاییان با زبان صریح و ساده این مسایل را در میان گذاشت، افزود: دستیابی به نتیجه مطلوب و در این راستا نیازمند توجه و جدیت فراوان است.

وی همچنین توجه به طرح ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها را یادآور شد و گفت: ضروری است این طرح بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا وضعیت موجود تبیین شده و با ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و جاده‌ها مکان امنی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم کنیم.

طاهری در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه حساسیت لازم باید بین همه مردم برانگیخته شود، افزود: ‌ارزش‌ها و هنجارهایی که در جامعه صورت می‌گیرد با قدرت نفوذ نهادینه می‌شود و ما از دهیاران و دهداران می‌خواهیم با قدرت نفوذی که در بین مردم دارند این آموزه‌ها را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول