اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین:

70 درصد تصادفات استان قزوین در اثر خطای انسانی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین گفت: عامل اصلی 70 درصد تصادفات این استان خطای انسانی است که رانندگان با رعایت قوانین می‌توانند آمار تصادفات را کاهش دهند.

70 درصد تصادفات استان قزوین در اثر خطای انسانی است

غلامعلی حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بیش از 70 درصد تصادفات استان قزوین در نتیجه خطای انسانی است که با نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی بین رانندگان می‌توان آمار تصادفات را در این استان کاهش داد.

وی عدم توجه به جلو را از مهم‌ترین عوامل تصادفات در استان قزوین عنوان کرد و افزود: رانندگان باید در هنگام رانندگی حتما به جلو توجه داشته باشند و استفاده از عواملی که موجب سلب توجه آنان از جمله تلفن همراه می‌شود، جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین عامل اصلی 30 درصد دیگر تصادفات در استان قزوین را نواقص موجود در جاده‌ها، وسایل نقلیه رانندگان و سایر عوامل اقلیمی و جغرافیایی دانست و ابراز کرد: رانندگان می‌توانند با رفع نواقص وسایل نقلیه در کاهش آمار این تصادفات نقش بسیار مهمی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان در هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنند تا در هنگام حوادث و تصادفات صدمات و آسیب کم‌تری ببینند و همچنین طبق سرعت مجاز و مطمئنه که در قانون پیش‌بینی شده رانندگی کنند تا آمار تصادفات کاهش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین یادآور شد: رانندگان در معابر شهری از توقف به صورت دوبله خودداری کنند و در معابر گذرگاه حق عبور را به عابران پیاده بدهند.

حسنی انضباط‌بخشی ترافیکی در معابر و رسیدگی به تصادفات در حوزه استحفاظی را از مهم‌ترین مأموریت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و اظهار کرد: این نهاد تلاش می‌کند مأموریت‌های خود را به دقت انجام دهد تا رضایت مردم را کسب کند.

579 فقره تصادف جرحی از ابتدای سال جاری در قزوین

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 579 فقره تصادف جرحی رخ داده است، اذعان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته با 607 فقره بیش از 4.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار و 934 دستگاه  موتورسیکلت و 7 هزار و 300 دستگاه خودرو را به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری 254 هزار و 700 برگ جریمه صادر شده که توقف غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و سرعت غیرمجاز به ترتیب بیشترین اعمال قانون پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است.

حسنی یادآور شد: در نخستین روز هفته نیروی انتظامی کارشناسان ناجا با حضور در مساجد قوانین راهنمایی و رانندگی را به جامعه هدف از جمله نونهالان آموزش دادند تا فرهنگ درست رانندگی کردن را در بین مردم جامعه ارتقا دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: دیدار مسئولان نیروی انتظامی با نماینده ولی فقیه استان قزوین و برگزاری همایش همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران ترافیک از جمله برنامه‌های دیگر نیروی انتظامی استان قزوین در هفته ناجا بود، که اجرایی شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین بیان کرد: مانور موتورسیکلت با هدف نهادینه کردن فرهنگ راهنمایی و رانندگی در هفته نیروی انتظامی برگزار شد تا رانندگان استفاده مناسب از این وسیله نقلیه، کلاه ایمنی و سایر موارد را رعایت کنند تا با رعایت این مؤلفه‌ها آمار تصادفات را کاهش دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به مناسبت‌های مختلف در استان قزوین قوانین راهنمایی و رانندگی را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند تا آنان با این مقررات بیشتر آشنا شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اضافه کرد: آشنایی رانندگان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آمار تصادفات را کاهش می‌دهد از این رو آنان باید بیشتر با این قوانین آشنا شوند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول