اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان:

ساماندهی بازارهای محلی در کاهش تصادفات تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان بازارهای محلی را در اقتصاد منطقه موثر دانست و گفت: ساماندهی بازارهای محلی در کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

ساماندهی بازارهای محلی در کاهش تصادفات تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد صبح امروز در جلسه شورای اسلامی این شهرستان با اشاره به وسعت 14 هزار کیلومتری استان گیلان اظهار کرد: گیلان 11 هزار کیلومتر جاده دارد و 93 درصد آن راه فرعی و روستایی است.

وی از کشته شدن 351 نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: 59 درصد کشته شدگان در راه‌های فرعی و روستایی بوده است.

جمشاد تعداد 119 نفر از کشته شدگان حوادث جاده‌ای گیلان را مربوط به موتورسیکلت سواران خواند و تصریح کرد: 81 نفر از فوت شدگان عابران پیاده بودند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان تعداد 4 هزار و 300 موتورسیکلت از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌‌های گیلان توقیف شده است، بیان کرد: نشست‌های فصلی با راهوران محله برای ارتقای امنیت جاده‌ها برگزار می‌شود.

وی آموزش ترافیکی دهیاران را یکی از برنامه‌های پلیس برای کاهش حوادث جاده‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرستان رشت تعداد 261 نفر دهیار دارد و 27 نفر از آنها راهور محله هستند.

جمشاد به وقوع 334 فقره تصادف از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: تعداد یک‌هزار و 391 فقره تصادف در 6 ماه سال جاری در حوزه راه روستایی گیلان اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس راه گیلان در ادامه بازارهای محلی را در اقتصاد منطقه موثر دانست و ابراز کرد: ساماندهی بازارهای محلی در کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

وی رها کردن احشام در جاده‌ها را خطرناک توصیف کرد و یادآور شد: آتش زدن ضایعات کشاورزی مانع دید رانندگان شده و موجب تصادفات می‌شود.

جمشاد نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها را از مشکلات نامید و اذعان کرد: درصدی از جرایم راهنمایی و رانندگی برای برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

* سربازان واقعی امام زمان (عج) سهل‌الوصول هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در جلسه مذکور با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: یادآوری زمان‌ها و مکان‌ها در فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارد و گرامیداشت ایام به جامعه هویت می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه شهرستان رشت را دارای 292 روستا و 5 بخش عنوان کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

وی با تاکید بر نقش نیروی انتظامی در بحث امنیت و اقتدار، ابراز کرد: سربازان واقعی امام زمان (عج) سهل‌الوصول هستند و نیروی انتظامی مانند خورشید درخشندگی دارد.

حسن‌خواه امنیت ایجاد شده در جامعه را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: پلیس در جمهوری اسلامی ایران در خدمت مردم است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول