اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد

کاهش 12 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کردستان از کاهش 12 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در این استان در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

کاهش 12 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در همایش راهوران محله در سنندج اظهار کرد: تعداد کل فوت‌شده‌های ناشی از وقوع تصادفات جاده‌ای در شش ماهه نخست سال گذشته 24 نفر و این آمار با کاهش 12 درصدی در سال‌جاری به 21 نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:‌ در بررسی‌های انجام شده، سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و تجاوز به چپ مهم‌ترین عامل بروز حوادث در جاده‌ها در مدت زمان یاد شده در سطح استان بوده است.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح راهوران محله اشاره کرد و گفت:‌ این طرح در راستای گسترش اقدامات فرهنگی در زمینه ارتقاء فرهنگ صحیح ترافیک در سطح استان‌ها اعم از شهری و روستایی اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان پوشش راه‌های روستایی با حضور پلیس، کثرت راه‌های روستایی و نبود تجهیزات و امکانات لازم و همچنین تراکم حجم ترافیک در برخی از فصول ایام به ویژه ایام تعطیلات، تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و معاون هماهنگی عمرانی کشور در سال 88 منعقد شد.

نادری تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف اجرای طرح‌های مختلف همچون طرح راهور محله و به منظور استفاده پلیس از ظرفیت راهداری‌ها برای رسیدن به حداقل بخشی از اهداف مورد نظر در زمینه ایمنی راه‌ها بوده است.

به گفته وی، به منظور اجرای طرح راهوران محله از سال 89، تاکنون جلسات و همایش‌های مختلفی در سطح استان با همکاری مدیرکل امور روستایی استان، اداره حمل و نقل پایانه‌ها و راه و شهرسازی و دیگر ادارات و سازمان‌ها ذیربط استان برگزار شده است.

این مسئول به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل طرح راهوران ویژه مناطق روستایی، کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی در سطح جاده‌های روستایی است.

به گفته نادری، افزایش سطح آگاهی عمومی در زمینه رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی، توجیه دهیاران روستایی در زمینه امکانات و وضعیت جاده‌ها و نظارت و کنترل بیشتر بر مناطق دور دست و دارای حجم ترافیکی ثابت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

رئیس پلیس راه کردستان تصریح کرد: در حال حاضر  100 نفر از دهیاران استان با کسب آموزش‌های مختلف موفق به دریافت حکم فعالیت افتخاری راهوران محله شده و با پلیس همکاری و تعامل خوبی دارند.

وی در پایان اذعان داشت: ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک عمومی روستایی در استان، پیگیری و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و نواقص جاده‌ای از جمله اقدامات صورت گرفته در زمان فعالیت راهوران افتخاری در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول