اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد

کاهش 3 درصدی تصادفات در گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان از کاهش 3 درصدی راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

کاهش 3 درصدی تصادفات در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی در جمع راهوران محلی گیلان با تاکید براینکه تمام افراد در ایجاد امنیت در جامعه نقش دارند، اظهار کرد: انسان، جاده، وسیله نقلیه و امداد و نجات 4 عامل موثر در تلفات و تصادفات به‌ویژه در جاده‌ها هستند.

وی نقش عوامل مذکور در کاهش تلفات و تصادفات را بسیار موثر عنوان کرد و افزود: 46 درصد جمعیت گیلان روستایی هستند در صورتی که 93 درصد تردد جاده‌های استان در جاده‌های فرعی و روستایی انجام می‌شود.

قائدرحمتی با بیان اینکه 10 درصد ترددها در جاده‌های فرعی و 83 درصد در راه‌های روستایی گیلان انجام می‌شود، تصریح کرد: تعداد 351 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های استان کشته شدند.

رئیس پلیس گیلان به کشته شدن 119 نفر موتورسیکلت‌ سوار در 6 ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: 34 درصد کشته‌شدگان موتورسیکلت‌سواران هستند، ضمن اینکه 81 نفر عابر پیاده در مدت مذکور کشته شدند.

وی از کاهش 3 درصدی تصادفات راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان خبر داد و ابراز کرد: جاده‌ها باید مناسب با حجم ترافیک باشد و این امر نیازمند اعتبارات است.

قائدرحمتی تمام دوربرگردان‌ها را از نظر تخصصی مورد ایراد دانست و خاطرنشان کرد: موضوع جان انسان‌ها بسیار مهم است و دوربرگردان‌ها باید اصلاح شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان آموزش به مردم را زمینه‌ساز مشارکت آنها در مسایل اجتماعی خواند و اذعان کرد: آگاهی مردم موجب کاهش تلفات ناشی از تصادفات و حوادث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد جامعه می‌توانند همیار پلیس باشند، یادآور شد: تعداد راهوران محلی گیلان با توجه به جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری استان باید افزایش یابد.

قائدرحمتی عامل انسانی را سبب توسعه فرهنگی نامید و اظهار کرد: دانش اجتماعی موجب کاهش تلفات انسانی با کم‌ترین هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول