اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 149

نخستین روز جشنواره تئاتر با همراهی مهمانان خارجی همراه بود

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهمانان خارجی جشنواره به همدان آمدند و به تماشای نمایش‌های روز نخست جشنواره نشستند.

نخستین روز جشنواره تئاتر با همراهی مهمانان خارجی همراه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، ایوت هاردی رئیس استیج جهانی همراه با گوردن واین رئیس خانه تئاتر کودک فرانکفورت به همراه گروه نمایش کشور آلمان روز گذشته 17 مهر ماه همراه با تماشاگران و دانش‌آموزان همدانی نمایش‌های نخستین روز جشنواره را دیدند.

ورود هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و تئاتر کودک کشور به شهر همدان، که از صبح این روز ادامه داشت بر فعالیت بخش‌های مختلف جشنواره و به خصوص خبرنگاران رسانه‌های مختلف مکتوب و صوتی، تصویری مستقر در همدان افزود. حضور چهره‌های شناخته شده تئاتر در سالن‌های نمایش با ابراز خوشحالی کودکان و خانواده‌ها همراه بود.

سهم کودکان زلزله‌زده از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

کودکان زلزله‌زده آذربایجان شرقی هم سهم خود را از جشنواره دارند. قرار است ماسک‌های نمایشگاه ماسک برای کمک به این کودکان فروخته شود.

در این نمایشگاه که در تالار زنگنه برپاست 50 ماسک از شخصیت‌های کارتونی و آشنای کودکان به نمایش گذاشته شده و این ماسک‌ها به نفع کودکان زلزله‌زده آذربایجان شرقی فروخته می‌شوند.

خریداران ماسک در آخرین روز جشنواره ماسک‌هایشان را تحویل می‌گیرند.

همه صندلی‌ها پر شدند

نمایش‌های نخستین روز جشنواره نوزدهم تئاتر کودک و نوجوان با استقبال گرم تماشاگران به صحنه رفتند.

در نخستین روز جشنواره تالار فجر میزبان تماشاگرانی بود که برای تماشای نمایش همدانی «گلاب» به این تالار آمده بودند.

این نمایش با لهجه همدانی اجرا شد و به دلیل پرشدن ظرفیت صندلی‌ها مسئولان این تالار تعدادی صندلی پلاستیکی اضافه کردند تا تماشاگران بیشتری امکان تماشای این نمایش را داشته باشند. 

هرچند این نمایش جزو آثار نوجوان‌ها دسته‌بندی شده بود ظاهراً کودکان حاضر در سالن بیشتر از نوجوان‌ها با آن ارتباط برقرار کردند.

در تالار بوعلی نیز حسن معجونی همراه با گروه جوانش نمایش «مترسک» را اجرا کرد که این نمایش نیز با استقبال تماشاگران مواجه شد و علاوه بر تماشاگران ایرانی گوردن واین رئیس خانه تئاتر کودک فرانکفورت به تماشای این نمایش نشست و این اثر مورد توجه او قرار گرفت.

او این نمایش را به لحاظ همه عناصر اجرایی اثری حرفه‌ای دانست. اجراهای خیابانی نیز در نخستین روز جشنواره شاهد استقبال گسترده تماشاگرانی از گروه‌های سنی مختلف بودند.

مستند جشنواره نوزدهم تئاتر کودک ساخته می‌شود

حسین محب‌اهری از ساخت مستندی از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای شبکه آموزش سیما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، حسین محب‌اهری کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون، ساخت مستندی از رویدادها، دستاوردها و چگونگی ارتباط جشنواره با مخاطبانش را طی روزهای برگزاری این جشنواره در شهر همدان در دست تولید دارد.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان در این باره گفت: امسال به عنوان مهمان در جشنواره حضور داشتم و به نظرم رسید که ضمن دیدن نمایش‌ها کاری نیز انجام دهم که پرونده جشنواره باشد و بنیانی برای سال‌های بعد گذاشته شود که ساخت مستند جشنواره‌ها ادامه یابد به همین دلیل با همکاری شبکه آموزش سیما ساخت این مستند را در دست گرفتم.

وی تصریح کرد: این مستند به دنبال اتفاقات، ارتباط مخاطبان، برنامه‌های یک جشنواره، دستاوردهای تازه و حضور مهمانان خارجی در جشنواره است.

شبکه آموزش به صورت روزانه جشنواره را پوشش می‌دهد

برنامه «باز باران» شبکه آموزش به صورت روزانه ویژه برنامه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را پخش می‌کند.

این گزار‌ش‌های روزانه نیز که توسط حسین محب‌اهری تولید می‌شوند به مدت 10 دقیقه و بین ساعت‌های 19.30 تا 20 هر شب مخاطبان این شبکه را به همدان و سالن‌های نمایش جشنواره می‌آورد.

انتخاب دو نمایش جشنواره با آرای تماشاگران

نمایش‌های نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از سوی تماشاگران نیز داوری می‌شوند.

در هر تالار نمایش صندوق‌های رای ویژه آرای مخاطبان قرار داده شده تا با ارزیابی عموم تماشاگران از هر اجرا، دو نمایش برتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از دید تماشاگران را ثبت کند.

کمیته نظرسنجی آرای برگزیده از نگاه تماشاگران را جمع‌آوری و در روز اختتامیه جشنواره به دو نمایش برگزیده از سوی تماشاگران هدایایی اهدا می‌شود.

هر روز با 6500 بلیط برای مدارس

کارشناس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش همدان اعلام کرده است که روزانه 6 هزار و 500 بلیط جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به مدارس این استان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی اختصاص یافته که این رقم یک هزار و 500 صندلی بیشتر از سال گذشته را در اختیار مدارس قرار داده است

رضا رضایی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات استفاده مطلوب دانش‌آموزان از برنامه‌های جشنواره تئاتر کودک را مشکل ایاب و ذهاب عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی، امکان بهره‌گیری بیشتر و بهتر دانش‌آموزان از این جشنواره بین‌المللی فراهم می‌شود.

تقدیم یک اجرا به رئیس استیج جهانی

نیما بیگلریان کارگردان نمایش «ستاره‌های جیبی» یک اجرای روز گذشته خود را به ایوت هاردی رئیس استیج جهانی تقدیم کرد. این کارگردان تئاتر در پایان اجرای این نمایش که با استقبال گسترده تماشاگران اجرا شد، روی صحنه رفت و ضمن تشکر از همه هنرمندان و مسئولان جشنواره که در سالن حضور داشتند اجرای خود را به رئیس استیج جهانی تقدیم کرد.

ایوت هاردی نیز با ابراز خوشحالی از این اتفاق روی صحنه رفت و به گروه اجرایی برای این نمایش تبریک گفت.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول