اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 150

فیاضی: تئاتر نوجوان گفتار درمانی می‌طلبد

خبرگزاری فارس: پیشکسوت عرصه تئاتر با بیان اینکه تئاتر نوجوان نیازمند این است که یک تیم روانشناسی تخصصی با کارشناسی و تحقیق روی این موضوع اعلام نیاز کنند، گفت: تئاتر نوجوان گفتار درمانی می‌طلبد.

فیاضی: تئاتر نوجوان گفتار درمانی می‌طلبد

رضا فیاضی در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان در جشنواره امسال اظهار کرد: این تفکیک تأثیر بسیاری در بارور کردن و تخصصی‌تر شدن تئاتر ویژه کودکان و تئاتر ویژه نوجوانان دارد.

وی با بیان اینکه از گذشته نیز تفکیک سنی برای مخاطبان کتاب مطرح بوده، گفت: در گروه‌های سنی مخاطبان تئاتر نیز این مهم باید لحاظ می‌شد که مورد توجه قرار گرفت.

به گفته این پیشکسوت عرصه تئاتر ایران، با تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان، تکلیف تماشاگران و حتی اجراکنندگان نیز مشخص می‌شود و به استحکام بیشتر این دو نوع تئاتر نیز کمک‌رسان است.

وی با بیان اینکه ارائه مفاهیم برای مخاطب خردسال، کودک با مخاطبان نوجوان دارای تفاوت‌های بسیار مهمی است، گفت: مسائل نوجوانان خیلی حاد است اما فراموش شده است.

فیاضی با بیان اینکه نوجوانی دوره‌ای است که در آن فرد، مسائلی که مربوط به بلوغ و کشف و شهود است را می‌شناسد و جامعه را درک می‌کند یا نیازهای طبیعی‌اش را می‌فهمد، عنوان کرد: تئاتر نوجوان گفتار درمانی می‌خواهد.

وی افزود: تئاتر نوجوان نیازمند این است که یک تیم روانشناسی تخصصی با کارشناسی و تحقیق روی این موضوع اعلام نیاز کنند.

پیشکسوت عرصه تئاتر بیان کرد: اگر ما بتوانیم با کارشناسی کار کودک به این مقوله بپردازیم کیفیت کارهای نوجوانان نیز بهتر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به میزبانی سه ساله همدان در زمینه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، گفت: میزبانی خوب همدان باعث شده که برای سومین سال پیاپی نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشد.

فیاضی عنوان کرد: در زمینه تئاتر، تئاتر کودک اساس و پایه کار ما است چون کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ما هستند و هر چقدر روی آنها سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم آسیب جامعه‌مان در آینده کمتر می‌شود.

پیشکسوت عرصه تئاتر با بیان اینکه همیشه متأسفانه به کار کودک کوچک نگاه شده، تصریح کرد: اگر بودجه درست و واقعی به کار برای کودک بدهند توفیقات بسیاری پیدا می‌شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: امیدواریم روزی این اتفاق بیفتد که افراد حرفه‌ای تئاتر ما و کسانی که این مقوله را می‌شناسند وارد کار شوند اما چند سال است که از این افراد خبری نیست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول