اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ170

واین: مؤسسات علمی در آلمان در ارتقای محتوای آثار نمایشی فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت آلمان از فعالیت مشترک مؤسسات علمی و فعالان عرصه نمایش کودکان و نوجوانان، در راستای تبادل اطلاعات با هدف ساخت یک نمایش و ارتقای محتوای در آلمان خبر داد.

واین: مؤسسات علمی در آلمان در ارتقای محتوای آثار نمایشی فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، گوردن واین پیش از ظهر امروز در کارگاه معرفی ساختار تولید تئاتر و جشنواره کودک و نوجوان در آلمان اظهار داشت: ساختار مدیریت تئاتر در آلمان را اگر بخواهیم سطح‌بندی کنیم در سطح اول تئاتر دولتی و سطح دوم تئاتر خصوصی و در آخر تئاتر آزاد قرار دارد.

وی ادامه داد: در کشور آلمان ما تئاتر ملی نداریم چرا که ساختار دولت ما فدرال است و در واقع این استان‌ها هستند که مشخص می‌کنند کدام استان نمایش برگزار کند و بیشتر کار‌های تئاتری که می‌بینیم کار شهری است.

رئیس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت آلمان عنوان کرد: بزرگ‌ترین خانه تئاتر آلمان در شهر فرانکفورت قرار دارد که در آن بیش از یک هزار نفر مشغول به کار هستند که گاهی اوقات نیز برای کودکان و نوجوانان نمایشی را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در شهر فرانکفورت دو گروه برای تئاتر به صورت مجزا داریم که یک گروه مستقل که خودشان تصمیم می‌گیرند و گروه دولتی که طبق قوانین خودشان کار می‌کنند.

واین ادامه داد: تئاتر خصوصی که در شهر فرانکفورت فعالیت می‌کند بیشتر تماشاگرپسند است و طرفداران خودش را دارد در این میان سومین گروهی که تئاتر را تشکیل می‌دهد بر اساس خواسته خود هنرمندان ایجاد و برگزار می‌شود.

رئیس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت آلمان تاکید کرد: بزرگ‌ترین گروه‌هایی که کار کودک و نوجوان را در شهر فرانکفورت تشکیل می‌دهند گروه‌های آزاد هستند.

وی یادآور شد: اگر به ساختار این گروه‌ها نگاه کنیم این مسئله به حمایت مالی گروه‌ها برمی‌گردد و گروه‌های تئاتر از طرف خانه تئاتر یا از طرف استان حمایت مالی می‌شوند.

واین به گروه‌های تئاتر خصوصی در شهر فرانکفورت اشاره کرد و افزود: گروه‌های تئاتر خصوصی از راه فروش بلیط و همچنین اسپانسر‌ها تأمین مالی می‌شوند.

رئیس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت آلمان اذعان کرد: ساختار ساماندهی این گروه‌ها بسیار متفاوت است چرا که در شهر فرانکفورت مدیر خانه تئاتر از طرف رئیس بخش فرهنگی انتخاب می‌شود که از سه تا پنج سال در این مسئولیت باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: مدیر خانه تئاتر نمی‌تواند در کار اجرایی یا سانسور بخشی از نمایش یک گروه دخالت کند و آزادی بیان در موضوعات نمایش وجود دارد.

واین از فعالیت مشترک مؤسسات علمی و فعالان عرصه هنری برای کودکان و نوجوانان، در راستای تبادل اطلاعات با هدف ساخت یک نمایش و ارتقای محتوای آن در آلمان خبر داد.

وی در پایان سخنانش گفت: در تئاترهای دولتی و خصوصی بیشتر مردان هستند که نقش اول را بازی می‌کنند و در گروه‌های دولتی فقط پنج درصد از وجود خانم‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول