اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک اقدام حیرت‌آور

باغدار مشگین‌شهری 40 تن انگور برداشت کرد

خبرگزاری فارس: در یک اقدام بی‌نظیر باغدار مشگین‌شهری از هر هکتار تاکستان خود 40 تن انگور مرغوب برداشت کرد.

باغدار مشگین‌شهری 40 تن انگور برداشت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روح‌الله ایمانی این باغدار نمونه عصر امروز در جریان برداشت محصول در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رمز موفقیت من در ارتقای میزان تولید استفاده از کودهای ریزمغزی نانو بوده که به صورت محلول‌پاشی صورت گرفته و زمینه افزایش تولید را فراهم آورده است.

این باغدار پرتلاش مشگین‌شهری تصریح کرد: با این اقدام به ازای هر هکتار 40 تن انگور مرغوب برداشت کردم که علاوه بر افزایش محصول شاهد بازارپسندی انگور تولید شده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشه‌های موجود در این تاکستان بزرگ، خوش رنگ، بازار پسند و خوش خوراک است و ما سعی کردیم با استفاده از کودهای مغزی نانو که کوچک‌تر از یک تار موی سر می‌باشد و از سرعت جذب بیشتری نیز برخوردار است، استفاده کنیم تا میزان تولید افزایش پیدا کند.

ایمانی به مزایای استفاده از این کود در افزایش راندمان تولید، سرعت جذب و همچنین برطرف شدن آلودگی آب‌ها به حفظ سلامت آنها اشاره کرد و ادامه داد: نه تنها استفاده از این کود به افزایش تولید محصول کمک کرده بلکه باغداران می‌توانند ارزان‌تر از سایر کودهای شیمیایی، کود نانو را تهیه کنند.

متوسط برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر در شکل سنتی 12 تن و شکل روسیمی 20 تن می‌باشد که این باغدار مشگین‌شهر دو برابر محصول عادی را برداشت کرده است.

به گزارش فارس،‌ همچنین برداشت انگور پاییزه از تاکستان‌های شهرستان کوثر آغاز شد که به گفته مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان امسال 120 هکتار از تاکستان‌های شهرستان کوثر به تولید انگور اختصاص یافته است.

صراف احمدی گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم امسال میزان برداشت محصول انگور با رشد 70 درصدی به حدود 70 تن برسد که بیشترین گونه کشت این محصول را احمدی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول