اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین اداره اطلاعات شهرستان نور مطرح کرد

افزایش مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی

خبرگزاری فارس: جانشین اداره اطلاعات شهرستان نور گفت: با توجه به تلاش ماموران انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است.

افزایش مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی محمدی عصر امروز در جلسه شورای مبارزه با  مواد مخدر شهرستان نور بیان کرد: جلسات شورا باید خروجی راهبردی داشته باشد و تا جلسه بعدی گزارش فعالیت و اقدامات ارائه شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تلاش ماموران انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، شاهد افزایش جمعیت معتادان هستیم و مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است.

این مسئول با طرح این سؤال که چرا با همه این فعالیت‌ها باز شاهد افزایش اعتیاد در جامعه هستیم و باید علت را جست‌وجو کرد، بیان داشت: گاهی فقدان مدارک و میزان جرم بر اساس قانون منجر به آزادی متهم قبل از خروج مامور از دادگاه می‌شود که این امر سبب تضعیف روحیه ماموران و کاهش انگیزه در آنان می‌شود.

جانشین اطلاعات نور بیان داشت: تعامل دستگاه قضایی با نیروی انتظامی یکی از راهکارهاست به طوریکه دستگاه قضایی آموزش لازم به ماموران انتظامی را ارائه کند که در هنگام وقوع جرم چه مدارک و مستنداتی لازم است تا برخورد قضایی مناسب‌تر صورت گیرد و متهم قبل از خروج مامور از دادگاه آزاد نشود.

محمدی تصریح کرد: این امر ضروری است که ماموران با آموزش لازم مدارک مورد نیاز را ضمیمه پرونده کنند و به همراه متهم به مراجع قضایی دلالت کنند تا با تعامل این دو دستگاه و برخورد جدی و محکم قضایی ماموران نیز روحیه و انگیزه بیشتری برای مبارزه پیدا کنند.

وی افزایش مراکز مشاوره، فعال‌ شدن مراکز مشاوره در مدارس و دانشگاه‌ها، افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، دعوت از پاک شده‌های اعتیاد و مشارکت آنها در امور و دعوت از همسران و خانواده‌های معتادان و برگزاری جلسات با آنان را برای اطلاع‌رسانی و پیشگیری بسیار ضروری و موثر عنوان کرد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نور  نیز در این جلسه از کشف 90 گرم کراک و 65 گرم شیشه و دو دستگاه حامل مواد مخدر در شش ماه نخست امسال خبر داد.

حسین محمودی با اشاره به همکاری سپاه با سایر نهادها در امور فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: راه مقابله آخرین راهکار مبارزه با مواد مخدر است و نیاز است همه دستگاه‌ها با فرهنگ‌سازی از اعتیاد پیشگیری کنند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول