اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی تویسرکان خبر داد

رشد 50 درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در تویسرکان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان از رشد 50 درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در تویسرکان خبر داد.

رشد 50 درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مظاهر کاظمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های جمعی در دفتر فرماندهی شهرستان، با بیان اینکه هفته ناجا در سال جاری با شعار « سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما» به منظور نهادینه‌سازی مشارکت عمومی مردم در ایجاد و ارتقای امنیت همه جانبه بر اجتماع مزین شده است، اظهار داشت:  تلاش داریم با تحقق این مهم بخشی از مسائل و مشکلات را در حوزه اجتماعی به گونه‌ای مدیریت و سازماندهی کنیم که این موارد منتج به مسائل امنیتی نشود.

وی با تأکید بر اینکه در این هفته بیش از 60 برنامه در بخش‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی اجرا و یا در حال انجام است، گفت: مراسم صبحگاه مشترک برنامه افتتاحیه، نمایش اقتدار و توانمندی عملیاتی یگان امداد، بازدید دانش‌آموزان از یگان‌های اجتماعی، ارائه مشاوره حقوقی و قضایی به کارکنان و مردم، حضور فرماندهان و مسئولان در 20 مدرسه و 20 مسجد با ارائه آموزش همگانی پلیس به مخاطب و نشست تخصصی فرماندهان با ائمه جمعه، شوراها و معتمدین محل با طرح موضوع‌های مختلف در حوزه پیشگیری اجتماعی و تعامل دوسویه برای مأموریت‌های مشترک بخشی از برنامه‌ها در حوزه‌های متفاوت در هفته نیروی انتظامی در تویسرکان برگزار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان افزود: دیدار با امام‌ جمعه در راستای میثاق با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره) جلسه با صنف تاکسی‌داران درون‌شهری و برون‌شهری، نشست با بازاریان و صنوف مختلف شهر، اهدای خون کارکنان نیروی انتظامی، تقدیر از خانواده شهیدان آریا‌فر و گنجی و مراسم ویژه دانش‌آموزی و قرائت پیام مهر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کوهنوردی با حضور نیروهای انتظامی، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، اردوی فرهنگی نیروهای وظیفه، تجلیل از خانواده پرسنل، تجلیل از خانواده شهدا، تقدیر از سربازان ساعی و فعالان و رتبه‌های برتر دینی و هنری در روزهای پایانی این هفته اجرایی خواهد شد.

کاظمی در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای 86 طرح انضباطی و اجتماعی در قالب طرح‌های نقطه‌ای و منطقه‌ای با هدف شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان تویسرکان در شش ماهه سال جاری خبر داد و افزود: عملکرد مثبت و قابل قبول نیروی انتظامی شهرستان در حوزه کشفیات بسترساز ایجاد امنیت مطلوب همه‌جانبه شده است.

وی با بیان اینکه در وقوع نزاع دسته‌جمعی 40 درصد، نزاع فردی پنج درصد و وقوع سرقت‌ها 27.5 درصد در شش ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش جرائم داشتیم، افزود: در بخش جرائم خشن چاقوکشی و قمه‌کشی 66 درصد و وقوع جرائمی چون آتش‌سوزی عمدی پنج درصد در شهرستان کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی تویسرکان اضافه کرد: کشف انواع مواد مخدر 115 درصد، سلاح و مهمات 150 درصد و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر 50 درصد افزایش رشد را در عملکرد این نهاد نشان می‌دهد.

وی از توقیف 2 هزار و 575 دستگاه موتورسیکلت در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 74 درصد در تویسرکان خبر داد و افزود: در نیمه سال جاری 690 دستگاه خودرو توقیف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد رشد دارد  

کاظمی در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که مردم برای تعامل دوسویه با نیروی انتظامی در چه حوزه‌های می‌توانند ورود پیدا کنند، اظهار داشت: آحاد مردم می‌توانند در حوزه‌های نزاع‌های دسته‌جمعی و فردی خیابانی، خرید و فروش مواد مخدر و اموال مسروقه و شناسایی افراد مشکوک با پلیس مواد مخدر و قضایی نیروی انتظامی برای اطلاع‌رسانی با شماره‌های 110،116،117،120 و 130 ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هفته ناجا 150 نفر پلیس‌یار در مدارس تویسرکان آموزش دیده‌اند، گفت: تاکنون 500 نفر از دانش‌آموزان مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی در چارچوب یک برنامه زمانبندی شده به صورت هفتگی دوره آموزش را گذرانده و در حال حاضر با ما همکاری دارند.

فرمانده ‌انتظامی تویسرکان در پایان با بیان اینکه پلیس‌مدرسه یک درجه بالاتر پلیس‌یار دارد، تصریح کرد: پلیس‌یارانی که دوره می‌بینند در ورود به مدرسه به عنوان پلیس مدرسه عمل می‌کنند و همچون مأموران راهنمایی رانندگی در برخود با متخلفان مسئولیت دارند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول