اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نهاوند خبر داد

افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در نهاوند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند با اشاره به کشف 160 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نهاوند طی شش ماه نخست امسال گفت:‌ این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی دارد.

افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خدایار ظفری صبح امروز در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نهاوند اظهار داشت: امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور که همه زیرساخت‌ها را هدف قرار داده پدیده شوم و خانمانسوز مواد مخدر است که هر ساله در این راه شهدای زیادی در کشور از دستگاه‌های نظامی و انتظامی داریم.

وی آگاه‌سازی افراد و جوانان به ویژه خانواده‌ها را با خطرات و مضرات مواد مخدر مهم خواند و افزود:‌ تغییر مواد مخدر از سنتی به صنعتی به خطری جدی تبدیل شده و همه ناهنجاری‌ها همچون سرقت، قتل، طلاق و ناملایمات ریشه در مواد مخدر دارد.

سرپرست فرمانداری نهاوند بیان داشت:‌ دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به افراد جامعه دارند بنابراین باید با ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آن تلاش کرد.

وی با اشاره به کشف 160 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نهاوند طی شش ماه نخست امسال افزود:‌ این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی دارد.

ظفری از دستگیری 360 نفر از قاچاقچیان، معتادان و سوداگران مرگ طی شش ماه نخست امسال توسط نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد:‌ مردم در این زمینه بهترین یار و یاور دستگاه‌های انتظامی هستند زیرا می‌توانند با ارائه اطلاعات از قاچاقچیان مأموران نیروی انتظامی را برای انجام مأموریت یاری کنند.

وی شهرستان نهاوند را به واسطه قرار گرفتن در محور استان‌های غربی و مرکزی از شهرستان‌های مهم خواند و یادآور شد:‌ شهرستان نهاوند محل تردد استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه است بنابراین تجهیز مرکز ایست و بازرسی از اقدامات مهم به شمار می‌رود

سرپرست فرمانداری نهاوند بر آموزش بیشتر پلیس و نیروهای انتظامی برای برخورد سریع‌تر و بهتر با سوداگران مرگ تأکید کرد.

وی کاهش تقاضا و مقابله با عرضه را مهم خواند و گفت:‌ هر جا که بتوان فرهنگ‌سازی کرد تا میزان مصرف مواد مخدر و میزان تقاضا کاهش یابد می‌توان از آلوده شدن افراد جلوگیری کرد.

ظفری نظارت بر مراکز متادون‌تراپی و کمپ‌های اعتیاد توسط بهزیستی را مهم خواند و بیان داشت:‌ اگر این مراکز به روش صحیح و علمی اداره شوند می‌توانند در راستای بهبود افراد بیمار آلوده به مواد مخدر کمک شایان توجهی داشته باشند.

وی خواستار برخورد با مراکز و کمپ‌های غیر مجاز توسط دستگاه‌های مسئول مثل بهزیستی شد و خاطرنشان کرد:‌ بازرسی به صورت هفتگی و روزانه می‌تواند مدیران این مراکز را مجاب کند تا نسبت به قانونی کردن مرکز تحت مدیریت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول