اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

آزمایشگاه آنالیز و تشخیص مواد مخدر شمال‌غرب کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه آنالیز و تشخیص انواع مواد مخدر شمال‌غرب کشور صبح امروز در ارومیه افتتاح شد.

آزمایشگاه آنالیز و تشخیص مواد مخدر شمال‌غرب کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه صبح امروز آزمایشگاه آنالیز و تشخیص انواع مواد مخدر آذربایجان‌غربی در مرکز مبارزه با مواد مخدر این استان افتتاح شد.

این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه آنالیز و تشخیص مواد مخدر شمال غرب کشور است که استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، کردستان و زنجان را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام کاظم خدایی، معاون دادستان ارومیه صبح امروز در آیین افتتاح این آزمایشگاه اظهار داشت: جمعیت ایران یک جمعیت جوان است و دشمنان از این طریق می‌خواهند نیروی جوان ما را بگیرند.

خدایی با تاکید بر آگاه‌سازی جوانان، تصریح کرد: وظیفه خانواده و پلیس و تمام آحاد جامعه است تا با آگاه‌سازی جوانان راه را بر دشمنان ببندد.

وی با بیان اینکه باید به طور جدی با این معضل اجتماعی مبارزه شود، افزود: در دادگستری استان آذربایجان‌غربی به طور شبانه‌روزی در خدمت نیروی انتظامی هستیم و در تلاشیم با این معضل مبارزه کنیم.

خدایی قاچاق مواد مخدر را معلول ساختارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: این مبارزه‌ها باید در سطح ملی و بین‌المللی انجام گیرد.

وی با اشاره به آثار مخرب مواد مخدر در جامعه، اظهار داشت: مواد مخدر نه تنها خانواده‌ها را نابود می‌کند بلکه عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است.

خدایی اعلام کرد: پدیده سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر در دنیا متأثر از باندهای مافیایی و دست‌های پنهان است که از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است و از این رو باید این موارد را شناسایی کرده و در راستای مبارزه با آن‌ها تلاش کرد.

وی انجام فعالیت‌های فرهنگی را در این زمینه موثر عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی امری مهم در بحث مقابله با اعتیاد است.

خدایی با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر، اظهار داشت: در این زمینه نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی به نقش خانواده‌ها در زمینه مبارزه و پیشگیری اشاره کرد و افزود: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش موثری در پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول