اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین تاکید کرد

نقش مؤثر سازمان همیاری شهرداری‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بازرسی استان قزوین گفت:‌ سازمان همیاری شهرداری می‌تواند نقش مؤثری در حمایت از سرمایه‌گذاران داشته باشد.

نقش مؤثر سازمان همیاری شهرداری‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه در جمع مدیرعامل و کارکنان سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین اظهار کرد: سازمان همیاری در اجرای ماده 84 قانون شهرداری‌ها تأسیس شده و با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل وظیفه خودکفایی شهرداری‌های عضو را بر عهده دارد.

وی افزود: تجمیع امکانات و سرمایه‌های کوچک و پراکنده، ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی و نیز اهتمام در کاهش اتکای شهرداری‌ها به عوارض از مهم‌ترین وظایف و اهداف سازمان همیاری برای خودکفایی شهرداری‌ها است.

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین با اشاره به تنوع فعالیت‌های سازمان همیاری یادآور شد: پشتیبانی شهرداری‌های عضو در بخش‌های متنوع آموزشی، ارایه مشاوره مالی، اداری، فنی و حسابرسی، تأمین نیازمندی‌های شهری و تأسیسات مورد نیاز عمومی و انجام فعالیت‌های عمرانی در قالب عملیات پیمان‌کاری عمومی و تخصصی از عمده فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

خمسه بیان کرد: اجرای فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی، فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی، جاده‌ای و ریلی، فعالیت‌های ایران‌گردی، جهان‌گردی و گردشگری و همچنین ارایه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایانه‌ای از دیگر این وظایف است.

لزوم توجه بیشتر به مقوله آموزش و پژوهش در شهرداری‌ها

این مسئول ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه مقوله آموزش در بخش‌های مختلف اجرایی خاطر نشان کرد: آموزش و پژوهش در شهرداری‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار بوده ولی به لحاظ تراکم وظایف در این دستگاه‌ها کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: تشکیل شوراهای آموزشی و پژوهشی در سازمان همیاری‌ها با جلب همکاری مراکز علمی همراه با تدوین برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای شناسایی و ارایه آموزش‌های تخصصی، کاربردی و عمومی به کارکنان شهرداری‌ها بیشتر از قبل ضروری و لازم است.

خمسه با اشاره به نقش سازمان بازرسی کل کشور در حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید عنوان کرد: سازمان بازرسی با راه‌اندازی و تشکیل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته تلاش کرده تا از این طریق از تولید و خصوصی‌سازی حمایت و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی خود، موانع و مشکلاتی را که در مسیر سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اداری کشور وجود دارد، شناسایی و آنها را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تأسیس سازمان‌های همیاری ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی است تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها باید با توسعه توان فنی و اجرایی و با همت و تلاش اعضای خود در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های سازمانی گام‌های بلندی برای جلب و جذب سرمایه‌گذار بردارد.

انتهای پیام/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول