اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گنبدکاووس تاکید کرد

لزوم برگزاری کلاس‌های توجیهی اشتغال برای سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان گنبدکاووس برگزاری کلاس‌های توجیهی اشتغال برای سرمایه‌گذاران را ضروری برشمرد.

لزوم برگزاری کلاس‌های توجیهی اشتغال برای سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نورمحمد جعفری صبح امروز در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه سرمایه‌گذاران باید به سمت طرح‌هایی با صرفه اقتصادی بالاتر هدایت شود تا ایجاد اشتغال مسیر مطمئن‌تری را طی کند و زمینه گسترش سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان فراهم شود.

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های بالقوه شهرستان و ارائه آن به سرمایه‌گذاران تصریح کرد: سرمایه‌پذیری افراد متقاضی از دلایل ریسک‌پذیری و استفاده از سرمایه در گردش در بخش ثابت برخی واحدهای تولیدی است، بنابراین باید ضریب تورمی برای تسهیلات در نظر گرفته شود.

جعفری با بیان اینکه برنامه‎های ستاد اشتغال شهرستان باید برنامه محور باشد نه متقاضی‌محور افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار رؤسای دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر توان خود را صرف جذب سرمایه‌گذاران واقعی کنند. 

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان گنبدکاووس وصول مطالبات بانکی را یکی از راه‌های تسهیل اشتغال عنوان کرد و گفت: وصول مطالبات بانکی می‌تواند پرداخت وام‌های اشتغال را تسهیل کند.

وی صنعت و کشاورزی را در تعامل با یکدیگر دانست و خاطر نشان کرد: هر جا کشاورزی وجود دارد بخش صنعت به ویژه صنایع تبدیلی مکمل آن است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان گنبدکاووس معنای اقتصاد مقاومتی را استفاده از تولیدات داخلی توصیف کرد و ادامه داد: باید از کالاهای داخلی در کشور استفاده شود تا زمینه اشتغال بیشتر افراد جویای کار فراهم گردد.

وی با اشاره به کارکرد بازارچه‌های محلی در شهرهای بزرگ تصریح کرد: شهرداری می‌تواند از ظرفیت این بازارچه‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کند.

جعفری بر تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریالی بیمارستان قابوس گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: این بیمارستان از طرح‌های مهر ماندگار است و اگر این اعتبار تخصیص یابد موجب اشتغال بسیاری از افراد تحصیلکرده خواهد شد که علاوه بر گنبدکاووس به شهرستان‌های اطراف نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد.

فرهاد شیبک بخشدار داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها در بخش داشلی‌برون گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در روستاها ضمن ایجاد اشتغال در آنها از مهاجرت روستاییان بیکار نیز ممانعت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول