اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

سرمایه‌گذاران را به مهربان بازگردانیم / اشتغال مانع مهاجرت جوانان می‌‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی شهرک صنعتی در این شهرستان زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، گفت: اگر زمینه‌ای برای اشتغال جوانان بیکار در منطقه ایجاد شود بحث مهاجرت جوانان منتفی خواهد شد.

سرمایه‌گذاران را به مهربان بازگردانیم / اشتغال مانع مهاجرت جوانان می‌‌شود

به گزارش خبرگزرای فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ایجاد شهرک صنعتی در مهربان در محل سالن کنفرانس بخشداری مهربان در سخنانی با اشاره به احادیث و روایات متعدد در مورد خدمت مومنان به یکدیگر اظهار داشت: روش و سیره ائمه معصومین از منظر فایده رساندن مومنان به یکدیگر بوده است.

امام جمعه مهربان افزود: طبق فرمایش حضرت امام صادق(ع) فایده رساندن مومنان به یکدیگر، خدمتکاری به آنهاست و در آن منتی وجود ندارد، نکته این است و اگر چنانچه ما به هم خدمتی کردیم و به یکدیگر فایده‌ای رساندیم، دیگر نباید سر یکدیگر منّتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به نظر ما نکته این حدیث، تنها این نیست که افراد باید به هم نفع برسانند بلکه این هم هست که این نفع رساندن موجب منّت نباشد، تا خدمتی را که می‌کنند، با منّت گذاشتن باطل نکنند.

امام جمعه مهربان، محبت به خدا را چیزی جزو محبت و خدمتگزاری به مردم ندانست و گفت: در محبت و خدمتگزاری به مردم باید محرومان و افراد نیازمند حقیقی در اولویت باشند.

جلیلی، محبوب‌ترین افراد در نزد خداوند متعال را طبق فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) سودمندترین افراد عنوان کرد و افزود: هر فردی که به افراد جامعه خود سود زیادی برساند در نزد خدا محبوب‌تر است و هر کسی که برای حل مشکل مردم گامی برمی‌دارد یک ثواب در نامه اعمال او نوشته می‌شود و به همان میزان از گناهان او نیز کم می‌شود و در بهشت نیز جایگاه بالاتری نصیبش می‌شود.  

امام جمعه مهربان، توفیق مسئولیت در جامعه اسلامی را یک توفیق الهی عنوان کرد و افزود: خدمت به مردم در هر مسئولیتی توفیق الهی بوده و مسئولان باید قدر این فرصت‌ها را بدانند.

جلیلی تاکید کرد: مسئولیت از نگاه اسلام به عنوان فرصت برای ادای امانت است و باید این فرصت خدمتگزاری به جامعه و مردم از طرف مسئولان در حاکمیت اسلامی مورد تأکید قرار گیرد و مسئولیت در جامعه اسلامی یک توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و اگر در این مسیر نیت‌ها خالص باشد در پیشگاه خداوند شرمنده نخواهیم شد.

امام جمعه مهربان، در رابطه با احداث شهرک صنعتی در مهربان اظهار داشت: احداث شهرک صنعتی در مهربان یک ضرورت بوده است که باید پیش از این اقدام می‌شد و باید اهتمام جدی در خصوص احداث شهرک صنعتی در مهربان از سوی مسئولان مربوطه به عمل آید. 

جلیلی افزود: به غیر از یک واحدی تولیدی آرد، هیچ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه مهربان وجود ندارد و با توجه به اینکه ظرفیت نیروی جویای کار در منطقه بالاست در نتیجه عده‌ای مجبور می‌شوند تا عده‌ای به امید کسب روزی حلال به کلانشهرها مهاجرت کنند که این مهاجرت هم مشکلات خاص خود را دارد.

امام جمعه مهربان گفت: متاسفانه امروز جوانان جویای کار که از شهرها و روستاها به کلانشهر مهاجرت می‌کنند به عنوان نیروی خدماتی شهرنشین‌ها به ویژه بالانشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که این موضوع به هیچ‌وجه شایسته یک جوان تحصیلکرده، نیست.

جلیلی تاکید کرد: اگر زمینه‌ای برای اشتغال جوانان بیکار در منطقه فراهم شود قطعاً بحث مهاجرت جوانان منتفی خواهد شد و وجود شهرک صنعتی یک ظرفیت بالقوه در این زمینه است.

وی ادامه داد: به ویژه اینکه مهربان سرمایه‌گذاران زیادی دارد که در دیگر شهرها در امر تولید و صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در صورت راه‌اندازی شهرک صنعتی در این شهرستان می‌توان، زمینه‌های جذب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران مهربانی را به سوی منطقه فراهم کرد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول