اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در قطر:

برای جذب سرمایه‎گذاران قطری باید حساب شده عمل کنیم

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در قطر با بیان اینکه شرایط ایران و استان بوشهر در جهان ویژه است گفت: با توجه به این شرایط و واقعیت‌هایی که وجود دارد باید با برنامه‌ریزی و حساب‌ شده برای جذب سرمایه‌گذاران قطری عمل کنیم.

برای جذب سرمایه‎گذاران قطری باید حساب شده عمل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدجواد آسایش صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: برنامه‎ریزی و اقدام در این زمینه بر اساس آنچه واقعیت است موجب جلوگیری از هدررفت نیرو و هزینه و ایجاد تمایل برای سرمایه‎گذاری واقعی قطری‎ها در ایران و استان بوشهر می‎شود.

وی افزود: قطر بعد از نروژ از لحاظ سرانه درآمد در دنیا دوم است و کشور ثروتمندی محسوب می‎شود و باید از این ظرفیت آنان در راستای توسعه سرمایه‎گذاری‎ها در ایران به خوبی بهره برد.

آسایش تصریح کرد: به دلیل قرابت‎هایی که قطری‎ها با استان بوشهر دارند، تمایل آنان به سرمایه‎گذاری در این استان بیشتر است و تلاش ما این است که با پیگیری‎های لازم و مذاکرات و اقدامات مؤثر زمینه تحقق این امر را فراهم کنیم.

سفیر ایران در قطر یادآور شد: شرایط ایران و استان بوشهر در جهان ویژه است و برای دستیابی به اهدافمان باید حساب ‎شده و با برنامه و منطبق با واقعیت‎ها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: قطر کشور کوچکی است و به دلیل ساختارش در تصمیم‎گیری‎ها چالاک است اما ایران روند طولانی‎تری را در تصمیم‎گیری‎ها دارد و باید به این امر در برنامه‎ریزی‎ها توجه ویژه داشته باشیم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: استان بوشهر پیشانی ارتباط ایران با کشور قطر است و در مراودات سیاسی و تجاری ایران و قطر نقش و تاثیرگذاری زیادی دارد.

رسول زارعی اضافه کرد: هم‌اکنون زمینه لازم برای توسعه تعاملات ایران و قطر و بهره‎مندی از ظرفیت‎های این دو کشور به صورت متقابل وجود دارد و با استفاده از وابستگی‎های قطری‎ها به استان بوشهر می‎توان از این ظرفیت‎ها بهره لازم را برد.

وی اظهار داشت: در سفر سفیر ایران در قطر به استان بوشهر در نشست‎هایی که با وی داشتیم مسائل مرتبط با فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی قطر و نوع تعامل و ارتباط آن با استان بوشهر بررسی و هماهنگی‎های لازم در این زمینه انجام شد.

زارعی افزود: در ادامه این سفر دکتر آسایش از شرکت صنعتی دریایی صدرا، شناورسازی شهید محلاتی، تاسیسات بندری و گمرکی و بازار بوشهر بازدیدی خواهند داشت که این بازدیدها و آشنایی‎ها با ظرفیت‎های تجاری استان بوشهر بدون شک در برنامه‎ریزی‎ها در راستای توسعه تعاملات اقتصادی قطر و استان بوشهر تاثیر زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول