اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر خبر داد

حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر از آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری و توریسم در شهرستان پرجاذبه نیر خبر داد.

حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره آش نیر اظهار داشت: بعد از توجه به بخش کشاورزی این شهرستان از اولویت دوم توسعه در بخش گردشگری برخوردار است که اگر به صورت اساسی در این بخش نگاه‌ها و توجه‌ها هم در حوزه دولتی و هم بخش خصوصی معطوف شود ما می‌توانیم مطلوب و بهتر در پیشبرد اهداف خود نتیجه بگیریم.

وی با اشاره به افزایش ورود مسافران و گردشگران در ماه‌های گذشته به شهرستان نیر خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته هزاران گردشگر به این شهرستان مراجعت کرده و بیشتر آنها نیز از منطقه گردشگری بولاغلار بازدید کردند.

این مسئول این منطقه را از مناطق پرجاذبه استان اردبیل نام برد و اضافه کرد: در یک ابتکار مناسب همه ساله شاهد برگزاری جشنواره آش در این منطقه هستیم که این خود به معرفی استعدادهای این منطقه بیش از گذشته کمک کرده است.

عباداللهی با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از هفت دهنه آبگرم معدنی وجود دارد تصریح کرد: نیر بعد از سرعین بیشترین تنوع و تکثر آب‌های گرم را دارد به طوری که این آب‌های گرم در فاصله سه الی هفت کیلومتری این شهرستان نظیر بوشلی، قینرجه، ایستی سو، دیب گولی، چشمه ایلانجیخ، چشمه حمام دره‌سی و قره‌شیران واقع شده است.

وی با اعلام اینکه در این شهرستان در کنار جاذبه‌های طبیعی و توریستی بیش از 77 اثر تاریخی نیز به ثبت رسیده است بیان داشت: در این ارتباط مهمترین آثار تاریخی در این شهرستان از جمله قرمیزی کورپی، کاروانسرای شاه عباس، منطقه نمونه گردشگری بولاغلار و نوالار، روستای نمونه گردشگری کورعباسلو، قلعه بوینی یوغون و غار تاریخی گلستان است.

فرماندار نیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان نیر از توانمندی‌های دیگری نیز در بخش‌های مختلف برخوردار است اضافه کرد: این شهرستان به عنوان دروازه ورودی استان می‌تواند گذرگاه درآمدزا برای استان از سوی مسافران و گردشگرانی باشد که از طریق این شهر به سایر مناطق سفر می‌کنند.

عباداللهی در ادامه سخنان خود گفت: ما در سال آخر دولت خدمتگزار سعی خود را به کار بستیم تا زیرساخت‌های مناطق گردشگری و پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم که در این ارتباط بیش از 56 پروژه عمرانی و تولیدی در این منطقه در حال اجراست.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول