اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی

سرمایه‌گذاران در قیروکارزین حمایت جدی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان مستعد سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بخش کشاورزی است که از سرمایه‌گذاران در زمینه اعطای تسهیلات حمایت می‌‌کنیم.

سرمایه‌گذاران در قیروکارزین حمایت جدی می‌شوند

ناصر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: امروزه آگاهی و آشنا بودن کشاورزان با علوم روز در استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی و همچنین بهره‌وری و افزایش تولید از نظر کمی و کیفی نقش بسزایی دارد که ضمن توسعه این بخش سبب بهبود وضعیت اقتصادی این قشر زحمتکش می‌شود‌.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای آموزشی کشاورزی در این مدیریت خبر داد و افزود: در این نمایشگاه نرم‌افزارهای آموزشی و بیش از 500 جلد کتاب با عناوین مختلف کشاورزی، توسعه، علم کشاورزی، ترویج، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، باغداری، زراعت و دامداری و سایر اطلاعات این بخش در معرض دید عموم گذاشته شده است.

انصاری ادامه داد: این نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی تا 15 شهریور برای استفاده تمام علاقمندان، کشاورزان و دانش‌آموختگان این بخش دایر است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به اینکه بخش کشاورزی دارای خروجی‌های گسترده تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: باید با نمایش نتایج مفید روش‌های نوین کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولید در این بخش و همچنین کاهش چشم‌گیر هزینه‌های تولید، بهره‌برداران را به استفاده از روش‌های جدید راغب کرده و مشارکت آنان را در توسعه روش‌های مدرن افزایش داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر مردم قیروکارزین در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: قیروکارزین در بخش باغداری و به ویژه تولید مرکبات منحصر به فرد بوده و با تولید 43 درصد لیموشیرین و 25 درصد لیموترش کشور مقام نخست تولید این دو محصول را در ایران در اختیار دارد.

وی با اشاره به تولید سایر مرکبات شامل نارنگی، پرتقال، نارنج، بالنگ و لیمو خارگی در این شهرستان ادامه داد: خرما نیز از تولیدات عمده باغداری در این شهرستان است و در بخش زراعت نیز انواع متنوعی از محصولات زراعی شامل گندم، برنج، ذرت، انواع حبوبات، دانه‌های روغنی، سبزیجات و صیفی‌جات به صورت گسترده در قیروکارزین تولید می‌شود.

انصاری در پایان گفت: قیروکارزین یکی از شهرستان‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بخش کشاورزی و سایر صنایع مربوط به آن است و این مدیریت از آنان به طور جدی در زمینه اعطای تسهیلات حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول