اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد

واگذاری 8 منطقه نمونه گردشگری آذربایجان‌غربی ‌به سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گفت: هشت منطقه از 58 منطقه نمونه گردشگری مصوب در استان آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

واگذاری 8 منطقه نمونه گردشگری آذربایجان‌غربی ‌به سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، داوود فرازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها تا محل ورودی به منطقه نمونه گردشگری به عهده دولت است، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ها تا محل ورودی به منطقه نمونه گردشگری به عهده دولت است و از ابتدای ورود به منطقه به عهده سرمایه‌گذار و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه 16 منطقه نمونه گردشگری جدید نیز در مرحله تصویب قرار است که عملیاتی شدن آنها مستلزم وجود متقاضی و سرمایه‌گذار و نیز تامین اعتبارت است،‌ افزود: 58 منطقه نمونه گردشگری مصوب در استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد هشت منطقه به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

فرازی تصریح کرد: در حال حاضر 14 طرح عمرانی در بخش گردشگری استان در دست اجراست که هشت طرح جدید و شش طرح نیز پارسال آغاز شده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به مرمت کمپینگ‌های گردشگری شهرهای سرشت، نقده، پیرانشهر و ارومیه، مرمت، گفت: همچنین‌10 واحد سوئیت خانه معلم سازماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: احداث مجتمع خدماتی بهداشتی غار سهولان و کمپینگ باری، ایجاد راه‌های دسترسی برای منطقه نمونه زرینه رود جز طرح‌های عمرانی گردشگری آذربایجان‌غربی هستند.

فرازی با بیان اینکه امسال در صورت تامین اعتبار کمپینگی در مسیر جاده ارومیه - اشنویه و در اژدها، بولاغی احداث می‌شود، گفت: میزان اعتبار صرف شده برای هر یک از این طرح‌ها از 600 میلیون ریال تا شش میلیارد ریال متغیر است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال گذشته میزان اعتبار طرح‌های عمرانی در بخش گردشگری 20 میلیارد ریال بود، ابراز داشت: این اعتبارات امسال به 24 میلیارد ریال افزایش یافته است و در صورت تخصیص کامل و به موقع اعتبارات عمرانی این طرح‌ها، با سرعت پیگیری و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول