اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزارش تفریغ بودجه سال 89 اعلام شد

138 تخلف در بودجه شرکت‌های دولتی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان از وقوع 138 تخلف از ضوابط قانونی در بودجه شرکت‌های دولتی در سال 89 خبر داد.

138 تخلف در بودجه شرکت‌های دولتی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدیعقوب حسینی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی خوزستان گفت: 12 فقره گزارش از بودجه شرکت‌های دولتی تهیه شده که در آنها 138 مورد تخلف از ضوابط قانونی صورت گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از تفریغ بودجه سال 89 اظهار کرد: 8 هزار و 323 میلیارد ریال وصولی استان در بخش درآمدهای عمومی بوده که 4.9 درصد (چهار و نه دهم درصد) افزایش داشته است.

حسینی افزود: 5 هزار و 947 میلیون ریال اعتبار در بخش تملک و دارایی نیز 49 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در بخش درآمدها 13 مورد گزارش تهیه و 17 مورد تخلف از ضوابط قانونی مشاهده شده است.

حسینی همچنین با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 89 گفت: 14 هزار و 933 میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای بوده که 8 هزار و 896 میلیارد ریال از آن اعتبارات ابلاغی و مجموعا 94 درصد اعتبارات به مصرف رسیده است.

به گفته وی، در بخش اعتبارات هزینه‌ای 22 گزارش تهیه شده که 46 مورد انحراف از ضوابط و مقررات قانونی صورت گرفته است.

این مقام مسئول اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای اختصاص یافته به استان را 16 هزار و 318 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 8 هزار و 746 میلیارد ریال از این مقدار اعتبارات استانی، 4 هزار و 169 میلیارد ریال اعتبارات ملی و 2 هزار و 14 میلیارد ریال اعتبارات ملی استانی شده است که 84 درصد از اعتبارات دریافتی در سال 89 در این حوزه جذب شده است.

وی تصریح کرد: 36 گزارش در حوزه طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای تهیه شده و در 196 مورد ضوابط قانونی رعایت نشده است.

حسینی در ادامه اعتبارات اختصاصی استان را 2 هزار و 330 میلیارد ریال و میزان جذب این اعتبارات را 85 درصد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین بخش‌های تهیه شده در این گزارش، مانده اقلام سنواتی است که از سال 88 به سال 89 منتقل شده و به عنوان پیش پرداخت به افراد مختلف پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه 5 هزار و 30 میلیارد ریال معادل 54 درصد اعتبارات استانی، را اقلام سنواتی تشکیل می‌دهد اظهار کرد: در این بخش هشت فقره گزارش تهیه شده که 13 مورد تخلف از ضوابط قانونی در آن مشاهده شده است.

وی همچنین با اشاره به بودجه 39 شرکت دولتی مستقر در استان گفت: بودجه این شرکت‌ها 193 هزار و 544 میلیارد ریال است که به دلیل سیاست‌ها دچار تغییراتی شده است.

به گفته وی، 204 هزار و 191 میلیارد ریال معادل 126 درصد بودجه مصوب، مصارف شرکت‌های دولتی است که افزایش مصارف نسبت به منابع در اصلاحیه‌ها لحاظ شده است.

حسینی تصریح کرد: در 12 فقره گزارشی که از شرکت‌های دولتی تهیه شده 138 مورد تخلف از ضوابط قانونی مشاهده شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گزارش عملکرد وجوه اداره شده، گزارش سفرهای استانی هیئت دولت، گزارش اعتبارات فرهنگی و شاخص‌های فرهنگی، فرآیند خرید گندم داخلی و وارداتی و بررسی قراردادهای خارجی در طول برنامه توسعه چهارم را از گزارشات خاص تهیه شده عنوان کرد.

وی به مدیران دستگاه‌ها توصیه کرد که برای اجرای بودجه شفاف تر با کمترین انحراف، توجه به قوانین و مقررات به ویژه در حوزه اعتبارات تملک دارای و بخش معاملات و توجه به قانون برگزاری مناقصات را مدنظر قرار دهند.

حسینی افزود: حوزه مالی و معاملاتی در دستگاه‌ها باید تقویت شود تا انضباط مالی نیز استمرار یابد و تقویت شود.

وی همچنین توجه به اهداف قانونگذار برای صرف اعتبارات خاص را خواستار شد و اظهار کرد: این مسئله به ویژه در اعتبارات حوادث، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی باید متناسب با اهداف پیش بینی شده در قانون مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، به دلیل ازدحام کاری در شورای برنامه‌ریزی استان، ارائه این گزارش به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول