اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری اصفهان:

شهر هنر اصفهان با 100میلیارد تومان بودجه ساخته می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: شهر هنر اصفهان با هدف جذب 20 میلیون توریست در زمینی به مساحت 200 هکتار و با 100میلیارد تومان بودجه در اصفهان ساخته می‎شود.

شهر هنر اصفهان با 100میلیارد تومان بودجه ساخته می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی سیدین‌نیا در نشستی که شامگاه گذشته برای رونمایی از مستند راز ماندگاری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه هنری استان اصفهان رسم بر این است که هر اثر هنری که تولید می‎شود، برای پاسداشت از صاحبان اثر و دلگرمی آنها از آثار تولید شده رونمایی شود و از عوامل آن قدردانی به عمل آید.

وی افزود: مستند راز ماندگاری کار مشترک صدا و سیمای اصفهان و حوزه هنری است و با همکاری قرارگاه فرهنگی استانداری تهیه شده است.

رئیس حوزه هنری اصفهان در ادامه بیان داشت: ما به عنوان مسئولان فرهنگی شهر اصفهان، بدهکار و مدیون مردم هستیم و باید تکلیفی که در قبال مردم داریم را به خوبی انجام دهیم.

وی به ساخت پروژه شهر هنر استان اصفهان، اشاره کرد و گفت: پروژه شهر هنر استان اصفهان، طرحی است که مقرر شده است در زمینی به مساحت 200 هکتار به کارفرمایی حوزه هنری اصفهان و توسط شرکت مهندسی مشاور ساخته شود.

سیدین‌نیا اضافه کرد: این شهر یک شهر تولیدی است که با محوریت هنر ساخته می‎شود، و در حال حاضر تنها اتودگذاری شده است و چند زمین پیشنهادی برای آن در نظر گرفته شده است که تصمیم‌گیری نهایی آن انجام نشده است.

وی با نشان‌دادن تصاویری از طرح پروژه شهر هنر اصفهان، ادامه داد: این پروژه که نمادی از چهار باغ بهشت است در چهار بخش با بودجه 100 میلیارد تومان ساخته می‎شود.

رئیس حوزه هنری عنوان کرد: پروژه شهر هنر اصفهان، یک پروژه ساخت شهرک سینمایی نیست زیرا شهرک سینمایی در تمام جهان منسوخ شده است، در این مرکز شش دانشگاه، 15 سالن سینما، و مراکز پژوهش‌های علوم انسانی ساخته می‌شود و 10 هکتار آن به موزه‌ها اختصاص داده شده است، اما بیشترین تأکید این پروژه بر هنر سینما است که قرار است در این شهر سالن‌های سینما و محل‌هایی برای ساخت فیلم ساخته شود که با مشاوران هالیوود همچون بهرام حیدری که 33سال در هالیوود بوده  و کارگردان داخلی صورت می‌پذیرد و در ابتدای بهره‌برداری مرحله تولید پنج فیلم بلند در آن آغاز می‎شود.

وی با بیان اینکه، این پروژه دولتی نیست و سرمایه‌گذار خصوصی می‎پذیرد، گفت: سینمای کشور باید بر ادبیات داستانی تکیه کند و زیرا ما در سینما ضعیف هستیم و اگر بین سینما و ادبیات داستانی تعامل برقرار شود، ضعف سینما جبران می‎شود.

رئیس حوزه هنری اضافه کرد: در اصفهان ظرفیت‎هایی وجود دارد که در سایر نقاط ایران کمتر به چشم می‎خورد و آن نیروی عظیم اندیشه و هنر است، به عنوان مثال اصفهان دارای 5هزار خطاط است که در جای دیگر چنین آماری وجود ندارد.

وی گفت: تا پایان امثال مطالعات این پروژه به پایان می‌رسد و پس از آن راهی مجلس می‌شود تا تصویب شود، و اجرای این طرح نیازمند مساعدت و همدلی تمام مردم است تا به هدف نهایی که همان پاسخگویی به نیازها است نائل آیم و در همین راستا هر فرد صاحب نظر  و یا ایده و پیشنهاد می‎تواند به خانه هنرمندان اصفهان مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه، هنرمندان زیادی همچون استاد محمود فرشچیان برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‎اند، و گفته‎اند تا به حال در جایی این مدل از شهر هنری را ندیده‌اند، تصریح کرد: این طرح در خرداد و تیر سال آینده وارد مرحله طرح‌ریزی می‎شود و در هفت مرحله انجام می‎گیرد و ممکن است دچار تغییراتی نیز شود ما در مجموع هدف‎های خوبی داریم اما روشمند و علمی عمل نمی‎کنیم، به همین دلیل دچار معضل شده‎ایم پس باید تلاش کرد که با از میان بردن خط‌کشی‎هایی که مانع همدلی می‎شود باعث رونق در شهر بشویم تا اصفهان دین خودمان را به تاریخمان ادا بکند.

وی شعار این پروژه را جذب 20 میلیون توریست دانست و گفت: این شهر هنر شامل بازار بورس، هتل، فروشگاه و غیره نیز می‎شود و 300 آیتم برنامه‎ای در سال در آن رخ می‎دهد که رقم قابل توجهی است و ما از همه مردم و مسئولان می‎خواهیم که در انجام این طرح مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول