اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

بودجه اختصاص یافته به لرستان با شعار عدالت‌محوری دولت فاصله دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: بودجه اختصاص یافته سال جاری به لرستان با شعار عدالت محوری دولت همخوانی ندارد.

بودجه اختصاص یافته به لرستان با شعار عدالت‌محوری دولت فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد الهیار ملکشاهی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه استان لرستان به خاطر عدم زیرساخت‌ها و محروم بودن باید مستثنی از اصل 44 باشد، گفت: لرستان 2,5 درصد جمعیت کل کشور را در دارد و باید مستثنی از اصل 44 باشد.

وی افزود: 1,4درصد بودجه کشور به استان لرستان اختصاص یافته که 300 میلیارد تومان کمتر از سهم خودمان نصیب استان شده و برای اعتلا و تعالی لرستان باید بودجه‎ها عادلانه توزیع شوند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم دولت باید روی قانون اصل 44 در لرستان حساب باز نکند، بلکه بیشتر خود دولت کننده کار باشد.

ملکشاهی با بیان اینکه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم هیچ سرمایه‌گذار بخش خصوصی حاضر نیست در لرستان سرمایه گذاری کند، گفت: رئیس جمهور برای ایجاد ساز و کار مناسب در این زمینه در استان لرستان وعده داده است.

وی با بیان اینکه در دولت زحمات زیادی برای نوسازی و ساخت مدارس کشیده شده، یادآور شد: معلمان باید آرامش روانی داشته و در کمال آرامش کلاس را اداره و انسان‎های فرهیخته‎ای را تحویل جامعه دهند و اگر معلمان فاقد این آرامش روانی باشند، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی آموزش و پرورش انسان‎سازی است و اهمیت آن بیشتر از هر سازمان و نهادی است.

وی با بیان اینکه همان طوری که آموزش و پرورش شهید فهمیده 13 ساله را تربیت کرد، گفت: امروز باید به فرموده رهبر معظم انقلاب نسل جوانی متدین، باهوش و با استعداد تربیت شود که در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد در ادامه از زحمات علی ماکنعلی مدیر کل سابق آموزش و پرورش لرستان تقدیر و حجت‌الله کلانتری به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول