اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد نماینده گناباد از عدم اختصاص بودجه فرهنگی

30 درصد بودجه فرهنگی سال گذشته نیز حذف شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از عدم اختصاص بودجه فرهنگی در سال 91 انتقاد کرد و گفت: سال گذشته 30 درصد بودجه فرهنگی اختصاص یافت و امسال همان نیز حذف شد.

30 درصد بودجه فرهنگی سال گذشته نیز حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمد رجایی صبح امروز در حاشیه مراسم گردهمایی روحانیون مستقر و هجرت گناباد که در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فرهنگ دینی باید در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از بودجه فرهنگی به بخش‌هایی اختصاص می‌یابد که اصلاً ربطی به امور فرهنگی ندارد.

رجایی از عدم اختصاص بودجه فرهنگی در سال 91 انتقاد کرد و افزود: سال گذشته 30 درصد بودجه فرهنگی اختصاص یافته و سال 91 همان نیز حذف شده است و امیدواریم در بودجه سال92 بخش فرهنگ فعال‌تر شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی به‌روز بودن و با زبان روز صحبت کردن برای مردم را سخت دانست و گفت: همه بخش‌های مختلف باید تلاش کنند تا طلاب و روحانیون فکر و ذهن خود را در راستای تبلیغ به‌کار گیرند.

رجایی حضور روحانیون را در روستاها موثر دانست و خطاب به آنان گفت: سطح علمی جامعه افزایش یافته و به همان نسبت کار مبلغان سخت‌تر شده است و اکنون یک مبلغ باید تمام وقت خود را صرف مطالعه و تحقیق و ارائه مناسب و بروز آن نماید.

وی خطاب به روحانیون مستقر و هجرت گناباد گفت: فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی این است که مبلغان را ساماندهی کند تا آنها وظایف تبلیغی خود را به خوبی انجام دهند.

رجایی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی همه اعضای روحانی مجلس، فراکسیون روحانیت را برای پیگیری امور مرتبط تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنیم مجلس نهم گامی مهم برای حمایت از فرهنگ دینی بردار تا حاملان فرهنگی دینی فراغ خاطر داشته و بتوانند تولیدات علمی و فرهنگی جدیدی ارائه کنند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در پایان این گردهمایی به سئوالات روحانیون در خصوص با بازار ارز و گرانی عمومی در جامعه پاسخ گفت و قول داد برخی از مشکلات مطرح شده در این حوزه را با مقامات بالاتر مطرح و پیگیری کند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول