اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد خبر داد

اختصاص 3 میلیارد تومان بودجه فرهنگی به پادگان حمیدیه مشهد

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: برای بهبود امور فرهنگی، مبلغ 3میلیارد تومان به پادگان حمیدیه مشهد اختصاص یافته است.

اختصاص 3 میلیارد تومان بودجه فرهنگی به پادگان حمیدیه مشهد

حجت‌الاسلام محمدرضا مهرورز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد، همواره از تجربیات سال‌های قبل خود در زمینه برگزاری جشن‌‌ها و برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، استفاده می‌کند و امسال نیز با توجه به سیاستگذاری‌های انجام ‌شده، برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه تنظیم کرده‌ایم.

عضو شورای شهر مشهد یادآور شد: در ویژه برنامه‌های دفاع مقدس، امسال تغییرات بسیار محسوسی را در سطح شهر شاهد هستیم و امیدوارم با المان‌های نصب شده و همچنین ویژه‌برنامه‌هایی که با حضور شخصیت‌ها در نظر گرفته‌ایم، بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌‌های بلندی را برداریم.

مهرورز عنوان کرد: یکی از راهکارهای دیگری که می‌تواند مشهد را در زمینه دفاع مقدس، شاخص کند، راه‌اندازی موزه دفاع مقدس است که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی شورای شهر مشهد شده است.

وی بیان کرد: سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در بحث بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین دهه‌کرامت، سیاستگذاری‌های بسیار مناسبی را انجام داده است و از این لحاظ، مشهد می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته بعد از بازدیدی که از پادگان حمیدیه مشهد انجام شد، با نظر مساعد دوستان، امسال بودجه‌ای 3 میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفتیم تا این پادگان نیز بتواند در ترویج فرهنگ ایثار موثر باشد.

مهرورز با اشاره به دلیل اختصاص بودجه به این پادگان، افزود: پادگان حمیدیه در واقع مخصوص کاروان‌های راهیان کربلای استان خراسان‌رضوی است و نیازمند این بودجه برای امور فرهنگی بود.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اقدامات فرهنگسراهای مشهد در زمینه دهه‌کرامت و بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فرهنگسراها از زمان راه‌اندازی منشا برکات فرهنگی زیادی در مشهد بوده‌اند و این تاثیر در بیشتر فعالیت‌های آنها نمایان است.

مهرورز تاکید کرد: نباید اقدامات این فرهنگسراها و همچنین مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد تنها محدود به دوره‌ای خاص باشد، بلکه اگر این برنامه‌ها در طول سال و به‌صورت دائم مدنظر قرار بگیرد، قطعاً پیامدهای فرهنگی مناسب‌تری عاید مشهد می‌شود.

وی افزود: امسال بودجه فرهنگی مصوب شورای شهر، 70 میلیارد تومان است و این رقم قابل توجهی است زیرا در سال‌های اولیه فعالیت شورای شهر مشهد، بودجه ما نزدیک به 4 تا 5 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول