اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پیمانکاران از افزایش قیمت میلگرد ناراحت هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل از افزایش قیمت میلگرد ناراحت و ناراضی هستند.

پیمانکاران از افزایش قیمت میلگرد ناراحت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه‌ای که ظهر امروز در محل قرارگاه جهاد نصر اردبیل برگزار شد، با اشاره به بازدید 10 روز گذشته خود از پروژه راه‌آهن اردبیل به صورت مبسوط اظهار داشت: ما بعد از بازدید از قطعات مختلف این پروژه جلسه‌ای را با پیمانکاران برگزار کردیم و طلب واقعی آنها احصا شده و مورد توجه قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه پیمانکاران این پروژه طلب آنچنانی ندارند، تصریح کرد: مشکل عمده پیمانکاران این پروژه تغییر قیمت خرید میلگرد و همچنین ضرورت سیمان مورد نیاز است که امیدواریم با تدبیر درست وزارت راه و شهر‌سازی این مشکل نیز برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این جلسه پیمانکاران مختلف گزارشی از قطعات در حال اجرای راه‌آهن اردبیل ارائه کردند که بر اساس این گزارش راه‌آهن اردبیل در هشت قطعه و به طول 175 کیلومتر در حال اجراست که قطعه یک و دو این پروژه توسط شرکت حیران راه اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول 38 کیلومتر پیشرفت فیزیکی 58 درصدی دارد و قطعه دو ب به طول 9 کیلومتر پیشرفتی معادل 16 درصد دارد که در این دو قطعه بدهی وجود ندارد.

قطعه دو الف نیز با 11.3 کیلومتر از پیشرفت 48 درصدی برخوردار است و 6 میلیارد تومان مطالبات پیمانکار می‌باشد.

قطعه سه ب که توسط شرکت کندوان اجرا می‌شود 13 کیلومتر طول دارد که پیشرفت این قطعه 29 درصد بوده و مطالبات پیمانکار نیز بالغ بر 2 میلیارد تومان است.

قطعه سه الف توسط شرکت جهاد نصر در 7 کیلومتر اجرا می‌شود که از پیشرفت 18 درصدی برخوردار می‌باشد که مطالبات پیمانکار نیز حدود 2 میلیارد تومان است.

قطعه چهار راه‌آهن اردبیل که به طول 36 کیلومتر توسط موسسه نینوا اجرا می‌شود پیشرفت 52 درصدی دارد و مطالبات پیمانکار نیز حدود 2 میلیارد تومان می‌باشد.

در این جلسه همچنین پیشرفت قطعه پنج و شش به طول 60 کیلومتر 90 درصد اعلام شد که طلب پیمانکار نیز حدود 600 میلیون تومان است.

راه‌آهن اردبیل 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه پیشرفت کل پروژه راه‌آهن اردبیل 32 درصد اعلام شد در حالی که پیشرفت کل محور با اولویت زیر‌سازی 49 درصد اعلام شد.

یکی از پیمانکاران اصلی این پروژه در بیان مشکلات و نارسایی‌های راه‌آهن اردبیل گفت: از 175 کیلومتر مسیر راه‌آهن 110 کیلومتر در پیمان ما بوده به طوری که بیش از 80 درصد روند اجرایی را در قطعات پنج و شش و یک شاهد هستیم.

علی دهبان از آماده ریل‌گذاری بودن حدود 50 کیلومتر از راه‌آهن اردبیل خبر داد و ابراز داشت: وزارت راه و شهر‌سازی 3 میلیارد تومان پرداختی برای این شرکت دارد و ما اگر تمام هم و غم خود را بر تکمیل قطعه پنج و شش و یک بگذاریم به سرعت قادر به تکمیل این قطعات خواهیم بود.

وی مشکل اجرای راه‌آهن را کمبود مصالح به ویژه سیمان و میلگرد اعلام کرد و افزود: ما همچنین با مشکل معارض و نبود نقشه کامل اجرایی مواجه هستیم که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های ذیربط در حل این مشکلات موفق شویم.

پیمانکار پروژه راه‌آهن اردبیل در پایان سخنان خود به سنگینی کار در احداث تونل و پل‌های متعدد در قطعات یک و دو اشاره کرد و گفت: اگر مصالح ما به موقع تهیه و تامین شود ما به سرعت قادر هستیم پروژه را تکمیل کرده و تحویل دهیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول