اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در کشور و به طور همزمان

ریل‌گذاری راه‌آهن در 8 نقطه کشور عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ برای اولین بار و به طور همزمان در هشت نقطه کشور ریل‌گذاری راه‌آهن انجام می‌شود.

ریل‌گذاری راه‌آهن در 8 نقطه کشور عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد ظهر امروز در جریان بازدید از قطعات مختلف راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: تاکنون 11 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور اجرایی شده و عملیات احداث 11 هزار کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب نقاط کشور ریل‌گذاری راه‌آهن با در نظر گرفتن سرعت 160 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود که امیدواریم تا فروردین ماه این میزان ریل‌گذاری صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: راه‌آهن قم -  اصفهان – مشهد با میانگین سرعت 250 کیلومتر در ساعت در حال ریل‌گذاری است که از خط ریل پر‌سرعت محسوب می‌شود.

نیکزاد به سختی کار در حوزه زیر‌سازی اشاره کرد و گفت: هر چند هزینه کار در بخش زیر‌سازی و روسازی نصف به نصف است اما سختی کار زیر‌سازی به مانند روسازی نیست چرا که 50 درصد زیر‌سازی در حکم 80 درصد تکمیل راه‌آهن می‌باشد که با وجود تونل‌ها و پل‌های متعدد و گذر از کوهستان‌های مختلف کار با سختی به پیش می‌رود.

این مسئول مرحله ریل‌گذاری را مرحله سهل و آسان توصیف کرد و افزود: هم اکنون در پروژه راه‌آهن اردبیل این سختی کار به سرعت در حال انجام است به طوری که 175 کیلومتر راه‌آهن اردبیل در هشت قطعه و به همت پنج پیمانکار اجرایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به پیشرفت 50 درصدی کل پروژه در مرحله زیر‌سازی اشاره کرد و بیان داشت: ما به یکباره و با وارد شدن به مرحله روسازی و ریل‌گذاری پیشرفت سریع این پروژه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد همچنین در خصوص لغو پروازهای ماهان در اردبیل تصریح کرد: ما لغو پروازی را در خطوط هوایی اردبیل شاهد نبودیم بلکه جابجایی با سایر شرکت‌ها مدنظر بوده که از استاندار اردبیل می‌خواهیم در صورت کم شدن پرواز به حل مشکل همت کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول