اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شرکت توسعه راه و شهر‌سازی:

راه‌آهن اردبیل 46.6 درصد پیشرفت دارد/توقف اجرای راه‌آهن به دلیل نبود اعتبار

خبرگزاری فارس: نماینده شرکت توسعه و ساخت راه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل در حال حاضر 46.6 پیشرفت فیزیکی دارد که تنها نسبت به سال گذشته چند درصد این افزایش پیشرفت را در عملیاتی شدن راه‌آهن شاهد بودیم.

راه‌آهن اردبیل 46.6 درصد پیشرفت دارد/توقف اجرای راه‌آهن به دلیل نبود اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا کاظمی صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های مهر ماندگار در اردبیل اظهار داشت: راه‌آهن اردبیل – میانه در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبار مورد نظر حالت نیمه تعطیل و رکود دارد و ما حتی قادر نیستیم سهم پیمانکار و حقوق چهار ماه گذشته کارگران را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: هر چند در مصمم بودن پیمانکاران برای تکمیل این پروژه تردیدی وجود ندارد اما فرصت و مهلت کار در این استان به دلیل سرمای زودرس بسیار محدود و اندک است و بعید به نظر می‌رسد تا مرداد سال آینده این پروژه تحویل داده شود.

نماینده شرکت توسعه و ساخت راه‌های وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در سفر اواخر فروردین ماه وزیر راه و شهرسازی 20 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که اغلب برای تسویه حساب و پرداخت طلب پیمانکاران هزینه شد در حالی که اعتبار دیگر برای این پروژه در ماه‌های اخیر اختصاص نیافته است.

کاظمی به چندین برابر افزایش قیمت خرید میل‌گرد اشاره کرد و گفت: در این زمینه ما با مشکلات جدی روبرو هستیم به طوری که در یک اقدام واقع‌بینانه سعی داریم بخشی از میل‌گرد مورد نیاز خودمان را به شکل اقساطی از کارخانه ذوب‌آهن اردبیل خریداری کنیم.

وی در خصوص احداث ایستگاه راه‌آهن اردبیل نیز تاکید کرد: احداث ایستگاه راه‌آهن اردبیل را به پیمانکار واگذار کردیم و قرار است پیمانکار در مدت 18 ماه طبق قرارداد به احداث این مجموعه اقدام کند.

نماینده شرکت توسعه و ساخت راه‌های وزارت راه و شهرسازی از استاندار اردبیل خواست در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ملی اهتمام جدی داشته و تحقق وعده وزیر مبنی بر تامین بخشی از هزینه‌های این پروژه از طریق فاینانس و فروش اوراق اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز در سخنانی بیان داشت: بعید به نظر می‌رسد راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دهم تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود که پیشرفت کمتر از 50 درصد آن نشاندهنده این واقعیت است.

ایرج بیگدلو با اشاره به اینکه این پروژه در هشت قطعه توسط پیمانکاران فعال بوده و در هر قطعه بیش از 200 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راه‌سازی فعالیت می‌کنند، افزود: تکمیل راه‌آهن اردبیل آرزوی حقیقی مردم اردبیل است و امیدواریم این پروژه که بیت‌الغزل تمام پروژه‌های نیمه تمام استان است با تدبیری ویژه تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی گفت: اگر این پروژه به صورت نصفه و نیمه و با سردرگمی کار به دولت بعدی منتقل شود انتقادها از دولت نهم و دهم بالا خواهد گرفت که برای از بین بردن این بهانه ضرورت دارد بخشی از پروژه تکمیل شده و به صورت کامل تعدادی از قطعات تحویل داده شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه این پروژه جزو چند پروژه مهر ماندگار استان اردبیل است، تصریح کرد:‌ وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل آن از طریق اعتبار فاینانس و فروش اوراق مشارکت قول داده است که ضرورت دارد به وعده‌های خود در این ارتباط عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما آنچه در این جلسه به صورت کلی مطرح شد اینکه پروژه‌های مهر ماندگار استان اردبیل به ویژه راه‌آهن با گذشت چندین سال از وعده و وعیدهای مختلف تاپایان دولت تکمیل نمی‌شود و چشم‌انداز روشنی نیز برای تکمیل این پروژه به تصویر کشیده نشده است به طوری که همه به این واقعیت اذعان دارند که پیشرفت 50 درصدی برای پروژه راه‌آهن اردبیل با چندین سال سابقه اجرا و آغاز آن رضایت‌بخش و قانع‌کننده نیست.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول