اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیمانکار و مجری راه‌آهن اردبیل:

راه‌آهن اردبیل از کمبود مصالح و اعتبار رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: مجری و پیمانکار شرکت حیران راه اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل از کمبود مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و میلگرد و کمبود اعتبار و تامین بودجه رنج می‌برد.

راه‌آهن اردبیل از کمبود مصالح و اعتبار رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی دهبان در جلسه بررسی مشکلات راه‌آهن اردبیل که با حضور استاندار اردبیل شامگاه دیروز با حضور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از 175 کیلومتر اجرای این پروژه حدود 100 کیلومتر عملیات اجرایی در دست شرکت حیران راه است که 60 کیلومتر آن در قطعات پنج و شش در شرف اتمام است.

وی با اشاره به اینکه کمبود مصالح و تامین نشدن اعتبارات توان انجام کار را به تجلیل برده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از قطعات به دلیل مشکلات مالی و کمبود مصالح به ویژه سیمان و میلگرد تعطیل یا نیمه تعطیل است در حالی که ما هیچ کمبودی از لحاظ تامین نیروی انسانی ماهر و کار‌کن نداریم چرا که 80 درصد تونل‌های کشور را گروه‌های حاضر در اجرای این پروژه به ویژه گروه میانه احداث کرده‌اند.

 

* 60 کیلومتر از راه‌آهن اردبیل تا یک ماه آینده ریل‌گذاری می‌شود

مدیر شرکت حیران راه‌ اردبیل به عنوان مجری راه‌آهن اردبیل یادآور شد: تا یک ماه آینده ریل‌گذاری قطعات پنج و شش راه‌آهن اردبیل آغاز می‌شود به طوری که 95 درصد کار در این دو قطعه عملیاتی شده است.

دهبان گفت: در قطعه شماره یک نیز 38 کیلومتر کار با پیشرفت 60 تا 80 درصد در حال انجام است و ما سعی می‌کنیم تا آخر پاییز در این قطعه نیز زمینه ریل‌گذاری را فراهم کنیم.

وی با قدردانی از استاندار اردبیل در بازدید هشت ساعته از تمام قطعات راه‌آهن اردبیل با طمأنینه خاص تاکید کرد: اگر این پروژه که شاه بیت پروژه‌های عمرانی استان اردبیل است تکمیل شود ظرفیت و توانمندی همه بخش‌ها نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا خواهد کرد.

مجری و پیمانکار شرکت حیران راه اردبیل بیان داشت:‌ ما می‌توانیم از دو طرف هم قطعه یک و هم قطعه پنج و شش تا سقف 100 کیلومتر ریل‌گذاری را انجام دهیم سپس کار را با روند تدریجی رو به جلو حرکت داده و پیشرفت آن را مطلوب کنیم.

دهبان به سنگینی کار در قطعات دو، سه و چهار اشاره کرد و افزود: معتقدم باید تمام توان کاری و اجرایی خود را در قطعه پنج و شش و یک صرف کنیم تا در این سه قطعه بتوانیم 100 درصد کار را تا پایان دولت تحویل دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی بیان داشت: امکانات، نیروی انسانی و ماشین‌آلات ما بیش از چهار ماه است که به دلیل کمبود مصالح دچار سردرگمی و بلاتکلیفی هستند و به ما به دلیل مشکل نقدینگی نمی‌توانیم بیش از 10 درصد مصالح مورد نیاز را خریداری کنیم و به دلیل نبود خوراک، ماشین‌آلات و نیروی انسانی ما دچار افت و رکود واقعی شده‌اند.

مجری و پیمانکار شرکت حیران راه اردبیل افزود: ما از مسئولین استانی و کشوری انتظار داریم در دو بخش تامین مصالح و نقدینگی یاریگر ما باشند تا کمر پیمانکاران و شرکت‌های فعال در این پروژه به دلیل افزایش قیمت ارز و نوسانات بازار و به تبع آن افزایش قیمت مصالح شکسته نشود.

دهبان از چندین برابر شدن قیمت میلگرد انتقاد کرد و گفت: قیمت میلگرد که از مواد مورد نیاز و اساسی ماست بیش از صدها برابر افزایش یافته و در کنار آن ما در تهیه گازوئیل، لاستیک ماشین‌آلات و حتی مواد خوراکی و سوخت و یدکی و پرداخت حقوق کارگران با مشکلاتی اساسی روبرو هستیم.

وی به ضرر و زیان‌های متعدد از بابت افزایش قیمت میلگرد اشاره کرد و ادامه داد: ما امیدواریم دولت همان گونه که قیر را فاکتور کرده و به فروش می‌رساند دیگر مصالح را نیز فاکتور کرده و به قیمت تعیین شده در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

مجری و پیمانکار شرکت حیران راه اردبیل افزود: تا دو ماه آینده بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری کار و فعالیتشان را تعطیل می‌کنند چرا که با 20 درصد راندمان کار کردن به صلاح و صرفه نیست.

دهبان با بیان اینکه بسیاری از این شرکت‌های پیمانکاری در تهیه مصالح، لوازم یدکی ماشین‌آلات و حقوق پرسنل با مشکل جدی روبرو هستند، تصریح کرد: ما به رغم این مشکلات باید با تزریق اعتبارات و بودجه وعده داده شده از سوی وزیر راه و شهرسازی تمام توان خود را در قطعات یک، پنج و شش به کار گیریم چرا که به یقین این قطعات تا پایان امسال ریل‌گذاری‌شان تکمیل شده و قطعه دو تا زمانی که پولی تزریق نشده باید اجرایش متوقف شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول