اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

افتتاح راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت بعید به نظر می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل و افتتاح آن تا پایان دولت دهم بعید به نظر می‌رسد که ضرورت دارد با واقع‌بینی این پروژه را به جلو ببریم.

افتتاح راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت بعید به نظر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های مهر ماندگار در اردبیل اظهار داشت: این پروژه هم اکنون 46.6 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل کمبود اعتبارات و بدهی به پیمانکاران با مشکلاتی روبرو است که به نظر می‌رسد تا پایان دولت دهم این پروژه تکمیل و آماده افتتاح نشود.

وی با پیشنهاد تخصیص اعتبار این پروژه برای تکمیل قطعات با پیشرفت 80 درصد به بالا خاطرنشان کرد: ما به جای اینکه تمام قطعات را فعال کرده و نصفه و نیمه ادامه دهیم بهتر است چندین قطعه را تا پایان دولت تکمیل کرده تا دولت‌های بعدی به کامل شدن و بهره‌برداری از آن همت کنند.

استاندار اردبیل یادآور شد: این پروژه در هشت قطعه فعال است و بیش از یکهزار و 600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در تکمیل آن فعالیت می‌کنند که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و حتی سه شیفته و تخصص اعتبار لازم بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد نواخته شدن سوت قطار در اردبیل باشیم.

نیکزاد گفت: هنوز عملیات اجرایی احداث ایستگاه قطار اردبیل نیز که 18 ماه فرصت می‌خواهد آغاز نشده و تنها پیمانکار آن انتخاب شده است که ما به عنوان یک پروژه ملی که تامین اعتبار آن نیز به دست دولت و وزیر راه و شهرسازی اتفاق می‌افتد انتظار داریم بخش عظیمی از این پروژه تا پایان دولت دهم تکمیل شده و تحویل بهره‌برداران شود.

این مسئول به سنگینی پروژه و واقع‌بینی در اقدامات و وعده‌های داده شده اشاره کرد و افزود‌: ما ظرف روزهای آینده از این پروژه بازدید می‌کنیم و سعی خواهیم کرد برخی از گره‌ها و مشکلات پیش‌روی این پروژه عظیم را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان در ادامه جلسه به عملیاتی شدن 100 پروژه مهر ماندگار در استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: برخی از این پروژه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده، قسمتی نیز آماده افتتاح است و بخشی نیز تا مرداد سال آینده تکمیل می‌شود و در اختیار هموطنانمان قرار می‌گیرد.

نیکزاد با بیان اینکه پروژه‌های قابل اجرا و عملیاتی شدن باید از پروژه‌های ناقص و غیر‌واقعی احصا شده و در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام واقعی تلاش گسترده صورت گیرد، تاکید کرد: قرار نیست مدیران کل استان با نشستن در صندلی‌های خود و پیگیری نکردن این پروژه‌ها کاری را به پیش ببرند بلکه ضرورت دارد مدیران مستمر با وزرا و مسئولان ارشد در ارتباط باشند تا با همراهی همدیگر و نمایندگان استان در مجلس بتوانیم کارها را به پیش ببریم.

وی یکی از اولویت‌های دولت خدمتگزار در کاهش بار سنگین دولت آینده را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مهر ماندگار توصیف کرد و افزود: ما با برگزاری جلسات مستمر و بازدید از این پروژه‌ها سعی خواهیم کرد تا با تکمیل آنها برای دولت آینده میراثی نیمه تمام باقی نگذاریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بنده در روزهای دوشنبه در حالت عادی سفری به تهران داشته و پیگیر مسائل استان خواهم بود و در این سفر امیدواریم همکاری دوستان مسئول و نمایندگان را برای پیگیری‌ طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام شاهد باشیم.

نیکزاد از مدیران اجرایی استان خواست در یک سال باقیمانده با قوت و قدرت اکمل حاضر بوده و از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌‌های کشوری مطالبات مردم را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در این جلسه 1.5 ساعت تمام پروژه‌ها و طرح‌های مهر ماندگار استان اردبیل را با توضیحات مدیران مورد بحث و بررسی قرار داد که در اغلب موارد مدیران تکمیل پروژه‌ها را تا مرداد سال آینده منوط به تامین اعتبار دانستند و به شدت از کمبود اعتبارات گلایه کردند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول