اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظار اردبیلی‌ها برای شنیدن سوت قطار طولانی شد

بازدید استاندار اردبیل از قطعات مختلف راه‌آهن

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل در نخستین بازدید خود از پروژه مهم و مهر ماندگاری راه‌آهن اردبیل در جریان روند اجرای قطعات مختلف این پروژه قرار گرفت.

بازدید استاندار اردبیل از قطعات مختلف راه‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید هشت ساعته که شامگاه جمعه با برگزاری جلسه با پیمانکاران و مجریان در استانداری همراه بود، استاندار اردبیل به همراه معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهر‌سازی تعدادی از مسئولان از قطعات هشت‌گانه پروژه راه‌آهن اردبیل که به طول 175 کیلومتر سال‌های مدیدی است آغاز شده و به سرعت نیز در حال انجام است بازدید کرده و در جریان روند اجرای پروژه‌‌ها قرار گرفت.

اکبر نیکزاد بازدید خود را از قطعه یک و از مسیر میانه به سمت اردبیل آغاز کرد و به ترتیب از قطعه شماره یک و قطعه شماره دو ب که با پیمانکاری شرکت حیران راه و با مسئولیت علی دهبان انجام می‌شود بازدیدهای خود را آغاز کرد و از پل‌ها و تونل‌های متعدد بازدید کرده و در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

قطعه شماره دو الف نیز توسط شرکت توچال، قعطه شماره سه ب توسط پیمانکار کندوان پارس‌، قطعه سه الف به پیمانکاری جهاد نصر حمزه، قطعه چهار به پیمانکاری موسسه نینوا و قطعات پنج و شش نیز که به دو قطعه دیگر تبدیل می‌شود به همت شرکت حیران راه در دست اجراست.

استاندار اردبیل در این بازدید از برخی از مناطق رانش شده در مسیر اجرای پروژه نیز بازدید کرده و خواستار اجرای مطالعات تکمیلی و انجام واریانت برای مستحکم شدن و تثبیت اراضی منطقه شد.

بعد از هشت ساعت بازدید از قطعات مختلف این پروژه و حضور فیزیکی در محل اجرای پل‌ها و تونل‌های متعدد استاندار به همراه پیمانکاران و مجریان پروژه جلسه‌ای را در استانداری اردبیل تشکیل داده و قطعه به قطعه روند اجرای راه‌آهن اردبیل را که از پروژه‌های مهر ماندگار است مورد بررسی قرار دادند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل هم اکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: دولت خدمتگزار و وزیر راه وشهرسازی در تلاش هستند تا پروژه 175 کیلومتری راه‌‌آهن اردبیل را تا پایان دولت دهم تکمیل کنند که ما نیز امیدواریم این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد خاطرنشان کرد: هر چند انجام 50 درصد کار در پروژه عظیمی چون راه‌آهن کار بسیار سخت و دشواری است اما امیدواریم با تلاش پیمانکاران حداکثر تلاش و همت به کار گرفته شود تا پروژه به شکل آبرومند و در حد وسع و توان تکمیل شده و برای کامل‌تر شدن در اختیار دولت آینده قرار گیرد.

وی انتظار مردم اردبیل را برای شنیدن سوت قطار انتظاری به جا و مطالبه‌ای حقیقی توصیف کرد و یادآور شد: در این زمینه تمام زیر‌ساخت‌ها و تلاش‌ها به کار گرفته شده است تا مردم بتوانند از خط ریلی و راه‌آهن در سفرها و مسافرت‌های خود استفاده کنند.

این مسئول در خصوص قطعه شماره یک که از پیشرفت 57 درصدی برخوردار است، گفت: این قطعه به طول 36 کیلومتر 90 درصد تملک‌اش انجام شده و قرار است دو دستگاه ایستگاه در این قطعه انجام شود که هیچ کدام آغاز نشده است.

نیکزاد افزود: در این قطعه بر اساس آمار پیمانکار 9 میلیون و 300 هزار متر‌مکعب خاکبرداری و حدود 2 میلیون و 400 هزار متر‌مکعب خاکریزی انجام شده و هشت تونل با پیشرفت‌های 30 تا 90 درصدی در حال انجام است.

استاندار اردبیل بیان داشت: در این قطعه شش پل خاص نیز در حال اجراست که از پیشرفت صفر تا 70 درصد برخوردار هستند.

رئیس شورای اداری استان با اعلام اینکه در این قطعه 200 نفر نیروی انسانی و 73 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: ریل‌گذاری 30 درصد پروژه در حال انجام شدن است.

نیکزاد در خصوص قطعه شماره پنج و شش نیز گفت: در این دو قطعه کار با پیشرفت مناسبی انجام شده و پل‌ها و تونل‌ها و ایستگاه‌ها نیز به سرعت در حال انجام است به طوری که در قطعه پنج ضمن انجام تملک احداث یک ایستگاه آغاز شده و بیش از 3 میلیون و 66 هزار متر‌مکعب خاکبرداری و یک میلیون و 32 هزار متر‌مکعب خاکریزی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این قسمت تونلی وجود نداشته و دو دهنه پل خاص به همراه 80 دستگاه پل کوچک و بزرگ با پیشرفت 89 درصد انجام شده، ادامه داد: این قعطه به طول 79 کیلومتر و با پیشرفت 89 درصد در حال انجام است.

استاندار اردبیل در مورد قطعه شماره شش نیز ابراز داشت: این قطعه به طول 24 کیلومتر با 96 درصد پیشرفت به سرعت در حال انجام است و در این زمینه 62 دستگاه پل کوچک و بزرگ نیز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود تصریح کرد: بر اساس گزارشی که پیمانکار پروژه ارائه کرده در قطعات دو، سه و چهار پیشرفت کار رو به جلو است که امیدواریم با تزریق اعتبار و تامین مصالح که عمده مشکل پیمانکاران این پروژه است این مجموعه به سرعت تکمیل شده و زمینه ریل‌گذاری در قطعات پنج و شش  و شماره یک فراهم آید.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول