اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

کارگروه اقتصاد هنر در یزد تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از تشکیل کارگروه اقتصاد هنر در استان یزد خبر داد.

کارگروه اقتصاد هنر در یزد تشکیل می‌شود

 هادی ورشویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از اقدامات جدید در سال جاری برگزاری کلاس‌های آموزش هنر از جمله هنر تئاتر برای نخستین بار در شهرستان‌های استان یزد و تربیت نیروی زبده تئاتر است و آثار ارائه شده در بیست و دومین جشنواره تئاتر استان نیز در پی این آموزش‌ها بوده و این نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری بحث آموزش است.

وی افزود: امسال و در بیست و دومین جشنواره تئاتراستان یزد، سایر شهرستان‌های استان نیز دارای آثار هستند و به طور جدی و با آثاری قوی در این جشواره شرکت کردند به طوری که چهار اثر قوی از  شهرستان‌های استان یزد در این جشنواره حضور دارد و این نقطه قوت و تفاوت جشنواره تئاتر امسال با سال‌های گذشته است.

ورشویی ادامه داد: اگر بتوانیم در طول سال برنامه‌ها­ی آموزشی را به طور­مستمر ارائه دهیم، شاهد کارهای قوی‌تری در سال‌های آینده در عرصه هنر به ویژه هنر نمایش خواهیم بود و ارتقای تئاتر استان به طور قطع رقم خواهد خورد.

* یزد دارای ظرفیت خوبی در هنر تئاتر است

وی تصریح کرد: یزد دارای ظرفیت خوبی در هنر تئاتر است و برخی اوقات نبودن برنامه منظم در رشد این حوزه اختلال ایجاد می‌کند، بنابراین برنامه‌های ویژه و جدی آموزشی در راستای رشد این هنر در استان را در دستور کار داریم زیرا آموزش باعث پویایی هنر می‌شود.

ورشویی در مورد مشکلات بودجه‌ای که گریبان‌گیر عرصه هنر نیز شده، عنوان کرد: مشکل بودجه‌ای و اقتصادی در تمام عرصه‌های هنر ظهور و بروز دارد و در صورتی که تئاتر به صورت حرفه‌ای فعالیت کند، می‌تواند درآمدزا باشد و مشکل بودجه را در درون خود حل کند بنابراین باید شرایط و محیط فراهم شود.

وی به خبرنگار فارس گفت: تئاتر نباید برای اهالی تئاتر باشد بلکه باید برای مخاطب کار شود، باید برنامه‌ها و فیلم‌هایی تهیه شود که هم به لحاظ حرفه‌ای قوی باشد و هم جذب حداکثر مخاطب را داشته باشد و این رمز موفقیت هنر تئاتر است.

ورشویی همچنین از تشکیل یک کارگروه اقتصاد هنر در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل و آغاز فعالیت این کارگروه، بخشی از مشکل اقتصادی هنرمندان رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرح وظایف و انتخاب اعضای این کارگروه در حال برنامه ریزی است.

* همه فارغ‌التحصیلان رشته هنری نمایش در یزد مشغول به کارند

ورشویی در مورد شرایط کاری فارغ التحصیلان رشته هنری نمایش در استان یزد اظهار داشت: همه فارغ التحصیلان رشته نمایش در یزد مشغول به کار هستند و امکان فعالیت برای آنها وجود دارد.

وی به فارس گفت: با توجه به اینکه هر جشنواره مخاطب خاص خود را دارد و رقبا در زمینه‌های خاصی به رقابت می‌پردازند اما در عین حال برای اجرای عموم جشنواره‌ها و به ویژه جشنواره هنرهای نمایشی باید مخاطب را شناخت و برای مخاطب و روحیات و علایق او کار تهیه شود.

* هنرمندان برای ساخت برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان بیشتر تلاش کنند

ورشویی در مورد کار برای کودک و نوجوان بیان کرد: هنرمندان در زمینه ساخت برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان باید بیشتر از گذشته فعالیت کنند و برنامه‌ها باید متناسب با ساختار فکری و فرهنگی هر منطقه باشد.

وی در مورد برنامه‌های حوزه هنری و بسیج هنرمندان نیز اظهار داشت: همکاری‌ها در این دو مرکز بسیار خوب است و باید با همکاری در این زمینه نسبت به رشد هنر در استان تلاش کرد و با هماهنگی بتوانیم نتایج بهتر و سریع‌ترو برنامه‌های غنی داشته باشیم.

ورشویی همچنین برای برگزاری برنامه‌های هنری بسیج هنرمندان نیز اعلام آمادگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های هنری به سمت نشاط استانی برویم زیرا برنامه‌های فرهنگی و هنری، جامعه را از حالت انفعال و یکنواختی خارج می‌کند و جامعه را به سمت نشاط پیش می‌برد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول