اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

تشدید برخورد با اخلالگران اقتصادی در خراسان ‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی خراسان‌رضوی به‌صورت سرزده بازدید کرد.

تشدید برخورد با اخلالگران اقتصادی در خراسان ‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی محمود صلاحی عصر امروز در بازدید سرزده از اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی، بخشی از مشکلات اقتصادی امروز را ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی دانست و اظهار کرد: نقش شیطنت نظام سلطه به خاطر ناکامی‌هایشان در قبال ایران اسلامی را نیز نباید از نظر دور داشت.

وی هدف از اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران را اخلال در نظام اقتصادی کشور و به زانو درآوردن مردم مقاوم ایران دانست و افزود: ملت و مسئولان با اتحادی مثال‌زدنی، همچون دوران دفاع مقدس از این شرایط عبور خواهند کرد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: اکثر تجار، کسبه و بازاریان، افرادی متعهد، متدین و ولایتمدار هستند و همچون گذشته مسئولان را در فائق آمدن بر چالش‌های کنونی یاری خواهند کرد.

رئیس ستاد تنظیم بازار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تمام اقلام مورد نیاز مردم به‌ویژه در زمینه موادغذایی تامین شده است و در صورت لزوم مجوز واردات آن نیز صادر می‌شود.

صلاحی تصریح کرد: باید دستگاه‌های نظارتی به ویژه سازمان تعزیرات و اداره کل صنعت، معدن و تجارت نسبت به تشدید نظارت بر عملکرد بازار اقدام و با اخلال‌گران نظام اقتصادی از طریق معرفی آنها به سیستم قضایی به شدت برخورد کند.

وی رسالت اصلی اداره کل تعزیرات را نظم‌دهی به سیستم اقتصاد و رعایت اجرای ضوابط این حوزه دانست و افزود: باید نسبت به نحوه ارائه ارزاق عمومی توسط شبکه‌های توزیع و خرده فروش‌ها نظارت بیشتری شود.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: واحدهای عرضه کالا باید نسبت به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها اقدام کنند.

رئیس ستاد تنظیم بازار خراسان‌رضوی در ادامه از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا نسبت به انجام برنامه‌های فرهنگی در زمینه کسب رزق حلال و رعایت حقوق مردم و تجار اقدام کنند.

وی همچنین در بازدید از مجامع امور صنفی مشهد اظهار داشت: با برگزاری جلسات منظم با اتحادیه‌ها باید از ظرفیت آنها در ساماندهی، نظارت و کنترل بر بازار استفاده کرد و از ارجاع پرونده‌ها به اداره کل تعزیرات و دستگاه قضایی در گام نخست اجتناب کرد.

صلاحی ادامه داد: در شرایط کنونی که با وجود میل دشمنان میزان تولیدات خراسان‌رضوی رو به افزایش است، مشاهده نوسانات قیمت کالاهای اساسی در بازار زیبنده نیست.

وی از گرانفروشی برخی افراد سودجو به عنوان عمده‌ترین مشکل بازار یاد کرد و گفت: این مشکل باید با تدبیر و هماهنگی با اتحادیه ها مرتفع شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار خراسان‌رضوی به سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی، مدیرکل دفتر اقتصاد و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ماموریت داد تا با برگزاری جلسات هفتگی وضعیت بازار را کنترل و گزارش آن را به دفتر استاندار اعلام کنند.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین از فرمانداران به عنوان روسای ستادهای تنظیم بازار شهرستان‌ها خواست تا با تشکیل جلسات نسبت به ساماندهی بازار، اهتمام بیشتری داشته باشند.

صلاحی که به طور سرزده از سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بازدید می‌کرد به مدیران توصیه کرد تا نسبت به تامین نظر مردم و ارتقای رضایت‌مندی آنان بیش از بیش تلاش کنند.

وی فلسفه حضور مسئولان را خدمت به مردم دانست و گفت: مردم با حضورشان در برهه‌های زمانی مختلف، دین خود را به نظام ادا کرده‌اند و امروز وظیفه خدمتگزاران آنان است که نسبت به تامین امکانات رفاهی و رفع نیازهای آنان اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول