اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل:

منطقه ویژه اقتصادی اردبیل 6145 هکتار وسعت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: مساحت منطقه ویژه اقتصادی اردبیل 6 هزار و 145 هکتار است.

منطقه ویژه اقتصادی اردبیل 6145 هکتار وسعت دارد

ارژنگ عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شهریور ماه سال گذشته این مساحت را تثبیت کرده و انجام کارهای اولیه را در این منطقه به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار کردیم.

وی افزود: دیدگاه دبیرخانه این بود که با پیشرفت کار و به موازات توسعه آن دنبال جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم که در این زمینه شرکت انبارهای عمومی گمرکات که از توان مالی خوبی برخوردار است عهده‌دار اجرا و واگذاری واحدها به متقاضیان شد.

این مسئول تصریح کرد: شهریور امسال این تفاهم‌نامه با شرکت انبارهای عمومی منعقد شده که انتظار داریم به سرعت عملیات اجرایی در این منطقه ویژه آغاز شود.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در مکان‌یابی منطقه ویژه اقتصادی چندین اولویت و برجستگی مد نظر قرار گرفته است، افزود: نزدیکی به فرودگاه اردبیل، مجاورت با شهرک صنعتی شماره دو اردبیل، نزدیک بودن به اداره کل گمرکات استان اردبیل و همچنین قرار گرفتن در حد وسط معبر بین‌المللی بیله‌سوار و آستارا از امتیازات و شاخص‌های منطقه ویژه اقتصادی است که دسترسی آسان به آسیای میانه را برای تجار و بازرگانان فراهم می‌آورد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل اضافه کرد: از 6 هزار و 145 هکتار مساحت منطقه ویژه اقتصادی 900 هکتار آن شامل منابع ملی و بقیه اراضی شخصی است.

عزیزی ادامه داد: ما در سه حوزه فعالیت خود را انجام می‌دهیم که شامل حوزه تولید و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در تقویت واحدهای تولیدی با گرایش صادرات‌محور است.

وی با اعلام اینکه ورود هرگونه ماشین‌آلات به این منطقه از حقوق گمرکی معاف است، افزود: مزایایی که در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد،اعمال معافیت‌های گمرکی و عوارض در ورود و خروج کالا به این مناطق است که این خود می‌تواند به تقویت حضور تجار و بازرگانان کمک کند.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات را توجه به تجارت و پردازش کالا در حوزه صادرات واردات اعلام کر و گفت: در حال حاضر گمرک اردبیل گمرک تخصصی ترخیص خودرو است و این بزرگترین مزیت برای منطقه ویژه اقتصادی است تا هزاران خودرو در این منطقه دپو و پارک شده تا در زمان نیاز شاهد فروش و یا صادرات ثانویه آن باشیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل در پایان سخنان خود یکی دیگر از زمینه های فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی را بحث انبارداری توصیف کرد و افزود: تکلیف زمین دولتی و ملی با کاربری تعیین شده مشخص است ولی آنچه در زمینه واگذاری اراضی خصوصی باید اذعان کرد اینکه قرار است اراضی افراد و منابع خصوصی با مشارکت آنها توسعه یافته و یا اینکه واگذار شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول