اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسکو:

تعاونی‌ها بستر مناسبی در برابر اخلالگران اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار اسکو، تعاونی‌ها را بستر مناسبی برای ناکام‌سازی دشمنان و اخلالگران اقتصادی کشور برشمرد و گفت: اخلالگران اقتصادی دشمن را در رسیدن به اهداف باطل خویش کمک می‌کنند.

تعاونی‌ها بستر مناسبی در برابر اخلالگران اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، صفر آثری عصر امروز در جمع شرکت‌های تعاونی دهیاران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تعاونگران باید عرصه اشتغال پایدار و حفظ اشتغال ایجاد شده را به عنوان برنامه راهبردی خویش تلقی کرده تا در سایه آن بتوانند سهم و نقش خود را در پیشرفت کشور ایفا کنند.

وی، تعاونی‌ها را بستر مناسبی برای ناکام‌سازی دشمنان و اخلالگران اقتصادی کشور برشمرد و افزود: اخلالگران اقتصادی برای سودجویی به القای کمبودها و افزایش قیمت‌های مصنوعی و انبار کالاها اقدام کرده و دشمن را در رسیدن به اهداف باطل خویش کمک می‌کنند.

فرماندار اسکو بر لزوم برنامه‌ریزی برای شناسایی تعاونی‌های فعال، برتر و کارآفرین در جامعه تاکید کرد و گفت: لازم است از اعتبار معنوی تعاون و اعتبار مادی آن به طور توام استفاده کرد تا زمینه‌های رشد تعاونی‌ها فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هدف از برگزاری این همایش تعاونگران را توسعه، تقویت و توانمندسازی تعاونی‌های دهیاری عنوان کرد و افزود: تعاونی‌های دهیاری می‌توانند با ایجاد اشتغال مسیر مهاجرت از روستاها به شهر را معکوس کنند.

یونس فاتح، فعالیت تعاونی‌های دهیاران استان را قابل توجه دانست و گفت: برای نخستین بار با همکاری تعاونی‌های دهیاران خط‌های حمل و نقل روستایی در سطح استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 85 درصد اعضای تعاونی‌های دهیاران دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا  هستند، برای نخستین بار در سطح استان پاساژ الکترونیکی برای تعاونی‌های دهیاران تشکیل شده و از این طریق فرصت سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها افزایش می‌یابد.

صفر اصغری، مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی هم بخش تعاون را یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور برشمرد و گفت: در زمینه تقویت این بخش از بدنه اقتصادی کشور طی سال‌جاری بیش از 176 دستگاه خودرو به ارزش هر کدام 220 میلیون ریال برای دهیاری‌های استان خریداری شده که شش دستگاه آن به دهیاری‌های شهرستان اسکو اختصاص یافته است.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی، وجود تعاونی‌های دهیاران و شوراهای اسلامی را عامل بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌های مناطق روستایی دانست و تصریح کرد: تعامل مسئولان اجرایی و دهیاری‌ها بسیاری از مسائل و مشکلات مهم روستاها را به شکل آسان برطرف می‌کند.

محمدحسین منافی با بیان اینکه تعاون یک پایه اقتصاد تعاون است، بر فرهنگ‌سازی تعاون تاکید کرد و گفت: نیاز اصلی بخش تعاون باورهای مردمی است و این امر در کشور و به خصوص در آذربایجان‌شرقی قابل لمس است.

وی بر نشست‌های اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران با مسئولان اجرایی بخش‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران می‌توانند بسیاری از نیازهای اساسی مردم را به مسئولان اجرایی انتقال دهند.

منافی، از احتمال افزایش دهیاری‌های روستاهای استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: گسترش دهیاری‌ها توسعه و پیشرفته همه‌جانبه روستاها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول