اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد:

بیش از 2 هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف در گناباد معدوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: در بخش کنترل فرآورده‌های خام دامی 2 هزار و 208 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شده است و 12 پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.

بیش از 2 هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف در گناباد معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا قدرتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندکاران دامپزشکی گناباد که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان گناباد 56 درصد جمعیت در نقاط شهری و 44 درصد در نقاط روستایی زندگی کرده و مشغول به حرفه دامداری و کشاورزی بوده و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی گناباد در راستای تحقق شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم و نیز حفظ سلامت عمومی جامعه اقدامات مختلفی را در 6 ماهه نخست سال‌جاری به انجام رسانیده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد ادامه داد: مبارزه علیه بیماری‌های دامی، نظارت بر کشتارگاه‌ها و اماکن عرضه فراورده‌های خام دامی و قرنطینه و صدور مجوزهای قرنطینه‌ای و بهداشتی از طریق سیستم یکپارچه از جمله اقدامات 6 ماهه نخست شبکه دامپزشکی گناباد در سال جاری است.

قدرتی ادامه داد: عملیات درمانگاهی، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری‌های مشترک دام و انسان، کنترل بیماری‌های طیور و مراقبت‌های فعال و بازدیدها از دیگر اقدامات این شبکه در این 6 ماه است.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از یک هزار و 118 لیتر سم بین دامداران شهرستان توزیع شده است و بیش از 203 هزار و 960 متر مربع سمپاشی شد.

وی گفت: در حال حاضر 146 هزار رأس دام سبک، 14 هزار رأس دام سنگین، یک میلیون و 255 هزار و 900 قطعه طیور و 960 کندو زنبور عسل در شهرستان گناباد وجود دارد.

قدرتی تصریح کرد: در بخش کنترل فرآورده‌های خام دامی یک هزار و 259 مورد بازدید و 2 هزار و 208 کیلوگرم فراورده‌های دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است و 12 پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی افزود: در شهرستان گناباد تعداد 75 واحد پرورش گوشتی، 7 واحد پرورش تخم‌گذار و یک واحد پرورش مرغ مادر وجود دارد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول